עמוד:151

- גם אתם ! - אך הרי אין זה יום ההולדת שלי . - לא , שלי הוא . כמובן . - אם כן , למה אמרת : גם אתם ? - וכי למה לא ? הן גם אתה אינך רוצה להיות אומלל ביום הולדתי , לא כן ? - כן , אני מבין . - דּ י לי – אמר א-יה וגעה כמעט בבכי – די לי שאני אומלל , לא מתנות ולא עוגה ולא נרות , ואין איש שם לב אלי כלל , אך אם גם מלבדי יהיו אומללים -. ( מתוך פּוּ הדוב בתרגום ו' ישראלית א"ד שפירא , , 1964 עמ' ( 84-83 . 2 בּ דקו וכתבו : האם סגנון שיח-הדו בין וּפּ הדוב לאיה החמור מזכיר את סגנון הדיבור בעברית כיום ? הביאו לדוגמה כמה מילים או משפטים " קשים , " שאינם מקובלים בדיבור של יום יום ( אתם יכולים להעתיק גם מילים או צירופים שלא הבנתם . ( כפי שראיתם בתחילת הפרק , יש שתי דרכים לשלילת שמות ופעלים בהווה ( עמודים . ( 145-146 איזו דרך שלילה יש לבחור – זו של לשון הכתב או זו של לשון הדיבור ? והאם אפשר לשלב בדו-שיח עוד אמצעים האופייניים ללשון הדיבור ? . 3 בדו-שיח יש כמה משפטי שלילה של צורות הווה או שמות . א . העתיקו מתוך הדו-שיח שני משפטי שלילה של הווה או שמות . ב . ציינו אם זו שלילה של לשון הכתב או שלילה של לשון הדיבור . ג . ציינו איזו מילת שלילה משמשת במשפטים שהבאתם . . 4 כתבו איך הייתם מגיבים ומה הייתם עושים במצב דומה – אם חבר או חברה שלכם היו עצובים כי לא שמו לב אליהם . מעניין מה עשה פּוּ הדוב לאחר השיחה הזו , כשחש את צערו של איה החמור . כדאי לכם לקרוא את הספר כדי לדעת מה קרה , ובכלל כדי להנות מעלילות פּוּ וחבריו בעלי החיים ביער .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר