עמוד:141

. 1 דפנה עברה למקום חדש ולדרך חיים חדשה . מה דעתכם , היא מרוצה בבית הילדים בקיבוץ ? הביאו דוגמאות מתוך הפרק . . 2 א . מצאו בסיפור מילים וביטויים הרומזים על ההרגשה של דפנה כלפי המטפלת הגדולה . ב . מה משותף למילים ולביטויים שמצאתם בסעיף א ? מה דפנה מרגישה ? . 3 ילדים מתמודדים בדרכים שונות עם מצבים לא נעימים . שימו לב למחשבות של דפנה כשהמטפלת מדברת אליה . איך היא מתמודדת עם המטפלת ? מה דעתכם על הבחירה שלה ? . 4 א . לאורך הפרק מופיעות המחשבות של דפנה על מה שהיא רואה בטבע שסביבה . מצאו אותן . ב . שימו לב לדברים שדפנה מתבוננת בהם . בחרו מחשבה אחת של דפנה וחשבו : מה אפשר ללמוד ממנה על דפנה ? . 5 במשפט "עכשיו היא לא תבדוק את כיוון הפסים , ככה זה כששוטפים , היא אומרת בלבה" - מי זו "היא" בפעם הראשונה ? ומי - בפעם השנייה ? . 6 התבוננו בלשון הציורית של המספרת : א . בעמ' 138 כתוב : " דפנה הולכת ברגליים ריקות עד לדלת החדר . " מה לדעתכם כוונת הביטוי "ברגליים ריקות ? " ב . בעמ' 138 כתוב : "' דפנה , ' אומרת המטפלת הגדולה , בקול מתוק מדי , מלא ערנות כיאה למי שפותח עניין חדש . " למה הכוונה בביטוי "בקול מתוק מדי ? " ג . בעמ' 140 מופיע דימוי : " פרחי הצהריים בגינות כבר נפתחו כמו עפעפיים צבעוניים " . איזו השוואה יש בדימוי , בין מה למה משווים ? . 7 שיחה בכיתה בסוף הפרק דפנה בוכה . מה דעתכם , האם זהו סוף עצוב ? הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר