עמוד:136

. 2 צבע השיער של הילד בשיר מעורר תגובות מנוגדות . מהן ? מה לדעתכם הסיבה לשוני ? ( שימו לב לבית הראשון ולשתי השורות הראשונות בבית השני . ( . 3 בשני הבתים הראשונים הילד אינו אומר בּ גל וּ י אם הוא אוהב את צבע שׂ ערו , ובכל זאת אפשר להבין מה הוא מרגיש . א . איזו שורה לדעתכם מבהירה זאת ? ב . מה בהמשך השיר תומך בדבריכם ? . 4 התכוננו לקריאה בקול של הבית השלישי . חשבו על מצב הרוח של הדובר ושימו לב גם לניגודים בתוכן – הילד מתאר יופי רב לצד התלונה שלו . חשבו אילו שורות מתאים לקרוא בשקט , ואילו – בקול חזק יותר . בקריאה שלכם בפני חבריכם נסו לבטא מה הילד מרגיש . כדי להתכונן אתם יכולים להקליט את עצמכם קוראים בקול . להקלטה – היכנסו לפעילות המתוקשבת . . 5 א . שימו לב לפעלים המופיעים בבית הרביעי ובבית השישי – ויעמ וֹ ד , ויאמר , עטפני , וילח שׁ ... אמרו אותם בקול . איפה אתם רגילים למצוא פעלים בצורות כאלה ? ב . למה לדעתכם בחרה המשוררת להשתמש בפעלים כאלה בחלק זה של השיר ? . 6 בבית השישי כתוב : " וה בּ יט אל עיני , וה בּ יט אל ת וֹ כי" קראו גם את יתר השורות בבית השישי , וחשבו : מה לדעתכם ראה דוד המלך כשהביט בילד ? . 7 שיחה בכיתה המשוררת מפגישה את הילד בשיר עם שתי דמויות מיוחדות בּ מינן . היזכרו בסיפורים שקראתם על הדמויות האלה ; למה לדעתכם הן נבחרו לשיר ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר