עמוד:110

. 6 בפסקה 3 בקטע מהמשנה מופיע המשפט הזה : " הקרובים מביאים תאנים וענבים , והרחוקים מביאים גרוגרות וצמוקים " . א . צימוקים הם ענבים מיובשים ומצומקים . נסו להבין מהמשפט מה פירוש " גּ ר וֹ גר וֹ ? ת" רמז : חשבו על הקשר בין ענבים לצימוקים . ב . למה הכוונה במילים "הקר וֹ בים" ו"הרח וֹ קים ? " היעזרו בהסבר שבשורות הראשונות בעמוד , 107 וחשבו לאן הביאו את הביכורים . ג . חשבו על סוג ה פּ רות שמביאים עולי הרגל ושערו : מה הקשר בין מקום המגורים של העולים ובין ה פּ רות שהם מביאים ? ד . על פי הקטע מהמשנה אפשר לראות שעולי הרגל קיימו את הציווי מהתורה . אבל בקטע מהמשנה יש עוד תיאורים . קראו שוב את המשפטים שלא סימנתם בפעילות . 5 מה אפשר ללמוד מהמשפטים האלה על ההרגשה החגיגית של העולים ? הביאו דוגמאות מהמשפטים . . 7 תארו לעצמכם שילד הצטרף לאביו לעלייה לרגל , וכשהוא חזר לביתו הוא סיפר לחבריו על החוויה שעבר . כּ תבו את סיפורו . היזכרו בכל מה שלמדתם מהקטע במשנה על העלייה לרגל וחשבו על האירועים שתתארו . שימו לב לסדר האירועים . נסו לדמיין מה חשב ומה הרגיש הילד במהלך העלייה לרגל : חשבו מה יכולים להיות הקשיים בדרך ( צמא , עייפות ) ומהם האירועים המרגשים . שלבו בסיפור שלכם תיאור של התחושות שלו . תוכלו להיעזר ברשימת הרגשות : התרגשות , שמחה , התלהבות , ציפייה , געגועים למשפחה בבית , ועוד . איור מתוך משנה עתיקה , עליה לרגל לירושלים . ( באדיבות הספרייה הלאומית ( www . nli . org . il

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר