עמוד:103

. 7 קראו את שני הפתגמים : " אל תסתכל בקנקן , אלא במה שיש בו" (פּ רקי אב וֹ ת ד , כז ) " שקר החן והבל היפי" ( מ שׁ לי לא , ל ) בחרו אחד מהם והסבירו איך הוא מתקשר לסיפור . . 8 לאגדות ולסיפורי עם יש מבנה דומה : הפתיחה מספרת את הרקע לסיפור : על מי מסופר , איפה מתרחשת העלילה , מתי . שימו לב , לא תמיד יש בפתיחה את כל המידע . אירוע או התרחשות שבהם מתחילה בעיה , שמסבכים את העלילה ויוצרים מתח . פתרון הבעיה מוביל לסוף הטוב . בדרך כלל יש עימות בין דמות חיובית לדמות שלילית , והסיפור מסתיים בניצחונו של הטוב והצודק . התבוננו באגדה על רבי יהושע בן חנניה ובדקו אם היא בנויה בהתאם למבנה המקובל של אגדות וסיפורי עם . מה מצאתם ? . 9 עבודה בזוגות חפשו סיפור קצר ( עוד אגדה או סיפור עם ) באחד הספרים האלה : האגדות שלנו - אוצר האגדה העברית לילדים | שוהם סמיט משלים פילוסופיים לילדים | מישל פיקמל מאזופוס עד הרמב"ם , משלים חכמים לילדים | שלמה אבס האם הסיפור שמצאתם בנוי בהתאם למבנה המקובל של אגדות וסיפורי עם ? התכוננו לקרוא את הסיפור בפני חברים ולהסביר את המבנה שלו . . 10 שיחה בכיתה מהשיחה בין הקיסר לרבי יהושע , שחלק על דעתו , אפשר ללמוד על סובלנות . מה לדעתכם אפשר ללמוד מהתנהגותם של שמעיה ואבטליון , לאחר שמצאו את הלל הזקן קפוא על הגג בערב שבת ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר