עמוד:97

ב . שיחה בכיתה הסבירו את בחירתכם ואת מה שעזר לכם להחליט - האם הכרתם את הביטוי הזה או ביטוי דומה לו ? האם נעזרתם בקריאת הקטע כולו ? בקריאת משפט ממנו ? אם בהתחלה בחרתם בפירוש אחר , ואז שיניתם את דעתכם – הסבירו את השיקולים שלכם . . 4 א . הדיבר הרביעי בעשרת הדיברות הוא : ז זכור את-יום השבת לקדשו . ח ששת ימים תעבד ועשית כל-מלאכתך . ט ויום השביעי שבת ליהוה אלהיך : לא-תעשה כל-מלאכה אתה ובנך ובתך , עבדך ואמתך ובהמתך וגרך אשר בשעריך . ( שמות כ , ז-ט ) מה מצווה התורה לא לעשות בשבת , ואיך זה מתקשר לדברי שמעיה ואבטליון בסוף הסיפור ? ב . קראו את הפתגמים : לא הביישן למד פיקוח נפש דוחה שבת אם אין קמח אין תורה איזה פתגם מסביר את ההחלטה של שׁ מעיה ואבטלי וֹ ן לעלות לגג ולטפל בהלל הזקן ? הסבירו . ג . לפי מה שאמרו שמעיה ואבטליון למה הם התכוונו במילים "אדם כמו הלל , " איזו דעה הייתה להם על הלל הזקן ? . 5 לפני יותר ממאה שנה החליטו המשורר חיים נחמן ביאליק וחברו העורך רבניצקי לאסוף אגדות ומדרשים מהתלמוד ומספרים עתיקים אחרים ולפרסם אותם בספר , כדי שלא י שׁ כח וּ , וכדי שקוראי העברית בכל מקום יכירו אותם . אחרי שנים של עבודה משותפת פרסמו ביאליק ורבניצקי את ספר האגדה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר