עמוד:73

. 3 למי מח בּ ר המכתב פונה ? האם הוא מתנגד להדלקת מדורות ל"ג בעומר ? מצאו את המשפט שתומך בתשובתכם . . 4 מכתב טיעון נועד לשכנע את הקוראים . הוא מחולק בדרך כלל לכמה חלקים כדי "לבנות" את הטיעון : טענה נימוק והוכחות הצעות לשינוי א . חפשו במכתב שקראתם את החלקים השונים : הטענה , הנימוקים וההוכחות וההצעות לשינוי . שימו לב ! נסו להבחין בין הטענה לבין הנימוקים . ב . איזה חלק הוא הגדול מכולם במכתב הזה ? מדוע לדעתכם בחר הכותב להרחיב אותו ? . 5 במכתב מוזכר הביטוי "משאב טבע . " כּ תבו הסבר לביטוי זה ( תוכלו להיעזר בהקשר שבו מופיע הביטוי בטקסט , במילון , בחברים או בכל דרך אחרת . ( הביאו דוגמאות לכמה משאבי טבע . . 6 האם הדברים שכתב אסף דקל משכנעים אתכם לוותר על המדורות הגדולות ? אם כן – מה , מתוך המכתב , הכי שכנע אתכם ? אם לא השתכנעתם , מה יש לכם לומר בתגובה לנימוקים שלו ? . 7 שיחה בכיתה האם אפשר למצוא דרך שכולם יהיו מרוצים וייהנו במדורה ? מצאו רעיון איך לארגן את המדורה שלכם כך שהפגיעה בסביבה תפחת , וגם יהיה לכם כיף . הביאו בחשבון את הנימוקים שהופיעו במכתב , ונסו לאמץ לפחות חלק מהם מבלי לוותר על הכיף . . 8 היכנסו לפעילות המתוקשבת , הביעו את דעתכם וכתבו טיעון בנושא אחר שנוגע באיכות הסביבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר