עמוד:54

. 2 השאלה "מה עושים עם הר וֹ בים " ? חוזרת בשיר שוב ושוב . מה דעתכם , האם זו באמת השאלה שמטרידה את המשוררת ? על מה היא רוצה שנחשוב ? . 3 בבית הראשון מופיעה השורה "החרב וֹ ת יהי וּ אתים . החנית וֹ ת - למזמר וֹ . ת" א . בדקו במילון את משמעותן של המילים "את" ( ברבים - אתים ) ו"מזמרה . " ב . המשוררת מציעה שימוש חדש בכלי הנשק . מהו ? . 4 את הרעיונות היפים שבבית הראשון שׁ אלה ( לקחה בהשאלה ) לאה נאור מספר ישעיהו שבתנ"ך : " וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות , לא-ישא גוי אל-גוי חרב , ולאילמדו עוד מלחמה" ( ישעיהו ב , ד , ( כלומר – העמים השונים יעשו מהחרבות ומהחניתות כלים חקלאיים , לא יאיימו בנשק זה על זה ולא יילחמו ביניהם . " וגר זאב עם-כבש , ונמר עם-גדי ירבץ" ( ישעיהו יא , ו , ( כלומר – אויבים מושבעים יחיו בשכנ וּ ת טובה זה לצד זה . בדברי הנביא ישעיהו יש תיאורים מפתיעים , שנראים דמיוניים , ובעזרתם הנביא מבקש להראות כמה נפלא יהיה העולם כשהשלום ישרור בו . מה דעתכם , למה המשוררת בחרה להשתמש ברעיונות מן התנ ? "ך . 5 לאה נאור מעלה הר בּ ה הצעות כתשובות לשאלה "מה עושים עם הרובים . " ? האם הן רציניות ? מעשיות ? הסבירו . . 6 שיחה בכיתה מה דעתכם , האם זה שיר על מלחמה או על שלום ? האם יש פה תקווה או ייאוש ? הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר