עמוד:36

. 2 שיחה בכיתה מה לדעתכם מרגישים בני המשפחה לפי השיר ? . 3 התבוננו בארבעת בתי השיר . א . באילו בתים יש מילים הקשורות לעבד וּ ת ? ב . באילו בתים יש דמות המדברת לדמות אחרת ? ג . באילו בתים יש אמירות המסתיימות בסימני קריאה ? . 4 א . בפעילות 3 גיליתם שלשלושה מבתי השיר יש מאפיינים דומים . הציעו שם לחלק הזה של השיר . ב . שימו לב לתיאור ולאווירה בבית הרביעי . בּ מה הוא שונה משלושת הבתים הקודמים ? . 5 בבית האחרון בשיר כתוב : " בּ לילה הזה יצא וּ ממצרים . " למה כתוב "יצא וּ , " ולא כתוב מי יצא ? . 6 איזו שורה לדעתכם היא החשובה ביותר בשיר ? הסבירו . . 7 א . המילים "הלילה הזה , " שמופיעות בשיר פעמיים , מופיעות גם בהגדה של פסח . באיזה מקום בהגדה ? ב . מדוע לדעתכם המשוררת הכניסה לשיר שלה מילים מההגדה ? . 8 השלימו בעזרת השיר : הקשר בין המילה "עבד" למילה הוא כמו הקשר בין המילה "מר" למילה "גברת . " . 9 בשני הטקסטים שקראתם יש תיאורי טבע : בפרק מתהלים מתוארת תגובה סוערת של הים , הנהר , ההרים והגבעות . אבל בבית האחרון של " בלילה "הזה יש תיאור אחר לגמרי . תארו את האווירה המתוארת בבית האחרון בשיר וכתבו – למה לדעתכם בחרה הכותבת לתאר כך את יציאת מצרים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר