עמוד:4

סימני התחלקות ב–5 , ב–10 –2וב בפרק זה יש פעילויות מחיי היומיום - שימוש במטבעות של 10 שקלים , 5 שקלים ו–2 שקלים לקניית מוצרים שונים . דרך הפעילויות האלה , שלפתרונן נעזרים גם בלוח המאה , הילדים "מגלים" את סימני ההתחלקות ב–5 , ב–10 וב . –2 לאחר שהם לומדים את כל אחד מסימני ההתחלקות האלה הם חוקרים את הקשרים ביניהם . חקר נתונים - השכונה שלי פרק זה הוא פרק המשך לפרק שעסק בנושא חקר נתונים בכיתה . ב' מטרתו העיקרית של פרק זה היא לחזק ולבסס את השימוש בכלים הראשוניים של חקר נתונים שאותם הכירו ילדיכם בכיתה : ב' איסוף נתונים , ארגון וייצוג של הנתונים , ניתוחם ולבסוף - הסקת מסקנות . בפרק נתמקד בארגון הנתונים בטבלת שכיחויות ונציג את הנתונים בדיאגרמת עמודות . כמו כן יתרגלו הילדים קריאת נתונים מתוך דיאגרמה נתונה . בפרק זה יחקרו הילדים את נושא השכונה מהיבטים שונים . הם ימיינו את המשפחות בשכונה שלהם על פי גודלן , ימצאו מה הם המקומות הציבוריים הקיימים בשכונה ויבדקו מהי תדירות הביקורים שלהם במקומות אלה . כמו כן הם יערכו תצפיות על התנועה ברחובות השונים בשכונה . את כל הנתונים שיאספו הילדים הם יארגנו בטבלאות ובגרפים . לאחר מכן יתנסו הילדים בניתוח הנתונים ובמתן פרשנויות שונות לממצאים שהתקבלו . אנו מאחלים לילדיכם לימוד מועיל ומהנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר