עמוד:166

. 2 אירוע מסוים גרם למשורר לכתוב את השיר . מהו האירוע ? האם זה אירוע משמח ? לפי מה קבעתם ? . 3 הדובר בשיר מתאר את הנבט ( הצמח הקטן שנבט בגן ) במילים שאפשר למיין לשתי קבוצות - מילים הקשורות לטבע , ומילים הקשורות לבני אדם ( האנשה . ( א . מצאו את המילים הקשורות לטבע . ב . מצאו את המילים המאנישות את הנבט וחשבו : לפי המילים האלה , מה הדובר מרגיש כלפי הנבט ? . 4 א . השיר נפתח באמירה משמחת של הדובר בשיר , אבל בשיר מתוארים גם רגשות אחרים . אילו מילים מבטאות אותם ? ב . באילו רגשות מדובר ? מה גרם להם ? . 5 בבית האחרון של השיר מתואר הרגע שבו הדובר מגלה את הנבט : " ה שׁכּ מתי עם טללי שׁ חר לב וֹ א , ע וֹ ד טרם אד-לילה ימ וֹ . ג" א . שימו לב לשעה ביממה , לאווירה , למראה סביב . איזו תחושה יוצר התיאור הזה ? ב . הכינו תערוכה : העתיקו את השיר למצגת או לדף ציור . חשבו על רקע וצבעים שמתקשרים לתוכן של השיר ולהרגשה שהוא מעורר בכם , והוסיפו אותם . כשתסיימו כדאי לשמוע את ההסברים של חברים לבחירות שלהם ולהציג את ההסבר לבחירות שלכם . אפשר לערוך תערוכה של התוצרים השונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר