עמוד:146

. 7 השלטים שהופיעו עד כה בפרק הם מסוגים שונים : יש שלטים שמראים את הכיוון למקום מסוים , יש שלטים שמציינים מהו המקום שבפתחו הם מוצבים ( למשל "מסעדה" או "משטרה , ( " ויש שלטים שמופיע בהם הסבר על המקום . התבוננו שוב בשלטים , ותנו דוגמה לכל סוג של שלט . שלט מכוון – שלט מספר 15 מעמ' 145 שלט שמציין מה המקום – שלט מספר 14 מעמ' 145 שלט הסבר על המקום – שלט מס' 10 מעמ' 144 . 8 א . קראו שוב את הכתוב בשלט . ב . השלט הזה נמצא על בניין מסוים ביפו . מה יש בבניין הזה ? ומה היה בו פעם ? ג . חשבו : היכן נמצאים מי שקוראים את המידע בשלט הזה : בבית , ליד בית הכנסת , בכניסה לנמל ? ד . מצאו בשלט הזה שתי מילים המראות שהמידע שבשלט מתאים רק למקום שבו הוא נמצא . . 9 א . לפניכם שני משפטים המוסרים מידע על יפו . איזה מהם מתאים רק לשלט ? הסבירו את תשובתכם . אפשר לצעוד לאורך טיילת תל אביב-יפו . כ-15 קילומטרים מחברים בין יפו העתיקה לשכונות החדשות של צפון תל אביב . כאן ייפתח "שוק יפו בנמל . " ב . אילו מן ההיגדים הבאים מתאימים לשלט , אילו - למידע בספר , ואילו – לשניהם ? . 1 מידע על מקום מסוים יכול להיקרא בכל מקום . . 2 אם המידע אינו נמצא במקום שהוא מתאר , הוא אינו ממלא את תפקידו . . 3 המידע בו צריך להיות קצר ותמציתי . . 4 המידע בו יכול להיות ארוך ומפורט . . 5 המידע המופיע בו יכול להיקרא במקומות שונים . . 6 אנשים רבים יכולים לקרוא את המידע בו באותו זמן . . 7 המידע המופיע בו נקרא בעמידה בדרך כלל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר