עמוד:78

א . התבוננו בפעלים המופיעים בשני השירים על הרוח ; האם הם כתובים בּ צ וּ רת זכר או בּ צ וּ רת נקבה ? באיזו צורת פועל אתם משתמשים כשאתם מדברים על הרוח ? ב . מה דומה אצל שלושת היוצרים – נתן אלתרמן , נורית זרחי ואבי קורן – באופן שהם מתארים את הרוח ? . 6 עבודה בזוגות - מתכוננים לקריאה בקול א . קראו שוב את השיר קריאה דמומה . שוחחו כיצד נכון בעיניכם לקרוא אותו בקול בפני קהל : ביחד , כלומר שניכם תקראו יחד את השיר כולו , ואולי תרצו לצרף חברים נוספים ; קריאה לסירוגין , כלומר כל אחד יקרא קטע מן השיר ; אחד מכם יקרא בקול את השיר . אם בחרתם בקריאה לסירוגין - סמנו מי יקרא כל קטע בשיר . ב . סמנו מילים או קטעים שאתם רוצים להדגיש בקריאה , בררו עם עצמכם למה אתם רוצים להדגיש אותם , וחשבו באיזה אופן תרצו להדגיש את המילים והקטעים שסימנתם : הרמת קול , הנמכת קול , שינוי קצב ( מהיר , איטי . ( ג . התאמנו בקריאה מדויקת ושוטפת , שימו לב לסימני הפיסוק ולסימני הניקוד , מתי נכון לעצור ומתי יש לקרוא בשטף . התאמנו בקריאה בקול רם וברור , כדאי להתאים את עוצמת הקול לחלל שבו תקריאו את השיר . שימו לב לא לצעוק וגם לא לקרוא בקול חלש שלא יישמע . השתדלו להרגיש את השיר ולהעביר את המחשבות והרגשות שלכם באמצעות הקריאה בקול . ד . חשבו , האם תרצו להקליט את עצמכם ולהשמיע את ההקלטה , או שתרצו להגיש את השיר בקריאה "חיה" בכיתה ? ה . אחרי שתקראו את השיר בקול , שוחחו ביניכם על התוצאה : האם אתם מרוצים מההקראה שלכם ? אילו תגובות קיבלתם ( לדוגמה : האם הקריאה הינה שוטפת , ברורה , מדויקת , מעניינת (? האם הייתם משנים משהו באופן ההגשה ? האם הקראת השיר השפיעה על התחושה שלכם כלפי השיר הזה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר