עמוד:43

בתקופת המשנה והתלמוד נהגו לסמן את גבולות השדות בחצבים . מס וּפּ ר גם כי כאשר חילק יהושע בן נון את הארץ לנחל וֹ ת , הוא סימן את גבולות הנחלות באמצעות חצבים , מפני ששורשי החצב גדלים כלפי מטה ולא לצדדים והם יציבים וחזקים . כמו כן מוזכר החצב במדרש כמזון לצבאים . במדרש בראשית רבה מס וּפּ ר שנוח הכניס עמו לתיבה מזונות מתאימים לכל אחד מבעלי החיים , וביניהם חצבים כמזון לצבאים . . 2 את העובדות שבטקסט אפשר למיין בעזרת הטבלה שלפניכם . הדגימו . . 3 א . מדוע יש עובדות המופיעות רק בטקסט ? ב . מדוע יש צורך באיור לצד התצלום ? . 4 כּ תבו כמה שאלות על החצב שמתחילות במילה למה ( על הפרחים , על העלים של החצב , על הפרי ועל הבצל . ( לדוגמה : למה הפרחים של החצב פורחים רק יום אחד ? . 5 עבודה בזוגות למילת השאלה למה יש שני פירושים : בגלל מה ? - מה גרם ל ... מה הסיבה ל ... בשביל מה ? - לשם מה , מה המטרה א . חזרו לשאלות שכתבתם בפעילות 4 וקראו כל אחת מהן פעמיים : בפעם הראשונה החליפו את ה"למה" ב"בגלל מה , " ובפעם השנייה החליפו אותה ב"בשביל מה . " בכל פעם בדקו אם התקבל משפט שאלה בעל משמעות . ב . נסו להסביר את ההבדל בין "בגלל מה" לבין "בשביל מה . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר