|
עמוד:203
בחרו באחד הארועים , וכתבו שיחה עם משה בעקבות הארוע שבחרתם . אני משה אני משה אני אפשר להמשיך לכתב את השיחה במחברת . " גלריית האיורים" מחייו של משה מתאימה לשימושים דידקטיים רבים בכיתה . השיחה שהצענו היא אחת מהם . רעיונות נוספים : להתבונן בתמונות ולסדר אותן על פי רצף , להוסיף בועות דיבור ובועות שיחה לדמויות , לבחון בכל תמונה את תכונות המנהיגות של משה , לשאול שאלות שנוגעות ברגש : איזו סצנה זכורה לכם ביותר ואהובה עליכם ? מתי לדעתכם משה הצליח ? מתי נכשל ? מתי היה לו הכי קשה ? אפשר לשחק במשחק הזיכרון – לקשר בין פסוקים המתארים את התמונות לבין התמונות , או במשחק של מתן כותרות . אפשר גם להקרין את האיורים על הקיר ולהפוך אותם לתפאורה לסצנת משחק – וכן הלאה ... הצעות נוספות לפיתוח התרגיל : א . עבודה בזוגות – אחד המראיין ואחד משה . ב . המחזה של שיחה בכיתה – תפקיד משה מתחלף , ותפקיד המראיין מתחלף . אפשר להקרין בכל פעם על הלוח את תמונת הסיטואציה , ובכך לאפשר לתלמידים רבים להשתתף .
|
|