עמוד:177

. 9 אפשר לומר שהספור לועג לבלעם . הסבירו מדוע . קדם ה' הרשה לו ללכת ועכשו הוא לועג לו ? . 10 הזמנה להמחזה התחלקו לקבוצות . בכל קבוצה רצוי שיהיו כל הדמויות : מלך שרוצה לקלל , מכשף שהוא גם נביא וגם קוסם , אתון , אלהים , קבוצת שליחים של המלך בלק , וגם מלאך אלהים . החליטו כיצד אתם רוצים לדבר : בלשון התורה או בלשון ימינו . כתבו את התפקיד של כל דמות . ואחרישתתכוננו ... הציגו לפני הכתה את ההצגה שלכם לספור . . 9 העיכובים שכופה האתון על בלעם הם כנראה רמז שבלעם אינו משכיל להבין : האתון סוטה מהדרך , נלחצת אל הקיר , רובצת , ובלעם אינו מבין שהאתון נתקלת במחסום . מידה רבה של לעג והשפלה יש בידיעה שהאתון רואה את מלאך אלוהים , ובלעם – שאמור להיות נביא גלוי עיניים – איננו מבחין בו . . 10 זו הזדמנות להמחיז את הסיטואציה בכיתה . יש תפקידים אחדים , יש דיאלוגים , יש עלילה , ואפשר לעבוד בקבוצות ולהכין הצגה קטנה . בכל קבוצה יהיו כל הדמויות , והילדים יכתבו את התפקידים אחרי שיחליטו אם ההצגה תוצג בשפת המקרא או " תתורגם" לשפת ימינו . הפעילות מכריחה את הילדים לכתוב רצף עלילתי קוהרנטי , וכשהם מופיעים מול הכיתה – הן השחקנים והן הצופים ייחשפו שוב ושוב לפרטים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר