עמוד:144

. 3 הפרק ממחיש היטב את הקושי הכפול – הן של העם והן של משה . למשה קשה להוביל לבד , להחליט , לדאוג ולהנהיג את העם – ולעם קשה לקבל כל הזמן הוראות ולא להיות עצמאי ( הם חייבים לאכול את המן , הם חייבים לצעוד במדבר . ( ... העם מתלונן לפני משה , ומשה מתלונן לפני אלוהים . כדאי להתייחס לבדידותו ולקשייו של המנהיג לצד קשיי העם . משה מתלונן לפני אלוהים ומשתמש בדימוי יפהפה שכדאי להסביר : משה שואל אם הוא בחר ליצור את העם ולהביא אותו לעולם , אם הוא בחר להרות את העם ... זוהי שאלה כללית , מתריסה , נגד אלוהים ונגד המצב שאליו נקלע משה . משה ממשיך ועובר לתלונות וקשיים נקודתיים : איך אאכיל את העם בבשר ? איך אוכל להמשיך להנהיג אותם לבדי ? . 4 הסיטואציה המתוארת כאן מזמנת הזדהות עם האיש ומצוקתו . זוהי הזדמנות לתת לילדים להתקרב לדמותו של משה , לייצג אותו ולדבר בשמו , וכן להסביר במילים שלהם מה " שבר" את משה . רצוי להתייחס גם לאירועי העבר . גם למשה קשה ( פסוקים יא-טו ) . 3 בפסוקים יב-יד משה מתלונן לפני : 'ה " האנוכי הריתי את כל העם הזה אם אנכי ילדתיהו ? כי תאמר אלי : שאהו בחיקך כאשר ישא האמן את הינק על האדמה אשר נשבעת לאבתיו . מאין לי בשר לתת לכל העם הזה ? כי יבכו עלי לאמר : תנה לנו בשר ונאכלה . לא אוכל אנכי לבדי לשאת את כל העם הזה , כי כבד ממני " . סמנו בצבע את המלים שבהן משה אומר שהוא לא יכול לפתר את הבעיה של העם . . 4 הזמנה לשיחה יצגו את משה והסבירו לכתה , מה לדעתכם "שבר" את משה . מדוע הוא אבד את סבלנותו כלפי העם , והרגיש שהוא לבדו לא יכול להמשיך לדאג לעם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר