עמוד:128

. 12 ב . הזדמנות לדבר על עוצמת החוקים – מטעם מי הם , ומה תוקפם . . 13 האם להיות " קדוש" משמעו להתנהג " כמו שצריך ? " ההערה של גמלי וקקטוס מעלה את הדיון בדרגה – על האחריות ועל המחויבות ההדדית של החברה לכך שכולם יתנהגו כפי שצריך להתנהג . אפשר להציף את השאלה באמצעות דוגמה : מה קורה כמישהו מתנהג בסדר , ובאותה החברה אדם אחר לא מתנהג כראוי ? איך זה משפיע על הכלל ? איך זה משפיע על הקבוצה ? בפרק הזדמנויות רבות לפעילות של כישורי חיים . . 14 הצעה ליצירה : כל תלמיד יעצב את המוטו שלו ויצור סטיקר , פוסטר או יצירה אחרת ביד או במחשב . אפשר לחשוב על קמפיין בית ספרי ולהציע אותו למועצת התלמידים . בפרק הזה כל הזמן ה' אומר "אני , ה'" כאלו שאנחנו לא יודעים . " אני ה' " . 12 א . שימו לב : אז אולי הוא רוצה לומר משהו אחר ... גם בסוף פסוק יד וגם בסוף פסוק טז וגם בסוף פסוק יח כתוב אותו הדבר : . " " ב . מדוע לדעתכם צריך להזכיר זאת כשמדברים על החקים האלה ? . 13 בתחלת הפרק , בפסוק ב , כתוב : "קדשים תהיו , כי קדוש אני ה' אלהיכם . " אחרישלמדתם את הפרק , נסו לענות : לפי הפרק , מה זה " להיות קדושים ? " חשבתי שזה יהיה יותר מיחד ... זה מאוד מיחד להיות חברה טובה כל כך ! . 14 בפרק הזה יש אוצר של משפטים שאפשר לקחת לדרך . כל אחד מזמן לבחר את המשפט שלו :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר