עמוד:120

פרק יט א-ד ) , ט-יח , לב-לז ) פרק יט בספר ויקרא מתכתב עם עשרת הדברות שבפרק כ בספר שמות . על כך בהרחבה במאמר " מקורות מקבילים לעשרת הדיברות" מאת משה וינפלד . מתוך פרק יט בחרנו לעסוק בפסוק הראשון , דרכו במושג " קדושים , " ואחר כך בנושאים נבחרים הקשורים לעולם המעשה של התלמידים : אסור לשים מכשול לפני עיוור , אסור לקלל חירש , יש לשפוט משפט צדק , אסור לרכל , " לא תעמוד על דם רעך , " אסור לנקום , אסור לשנוא , יש לאהוב את הזולת . הפרק עוסק בנושאים חברתיים רבים , שהם ללא ספק חלק מהווי הילדים . אפשר לחשוב מראש על הפרק בקשר לחיים החברתיים בכיתה ולראות בו כלי לטיפול ולהתמודדות . השיעור המוצע ארוך , ובתכנון השנתי מומלץ לחלק אותו לשני שיעורים או להחליט מראש על מה מוותרים . . 1 הפעילות יכולה להיות פעילות אישית , פעילות בזוגות או פעילות כיתתית שתיעשה על הלוח תוך סיעור מוחות : האם יש משהו " קדוש" בעולם החילוני ? מי מגדיר את הקדושה ? האם הקדושה כרוכה בכבוד ? בגבולות ? הדיון הוא במובנים רבים דיון עמוק ועקרוני . קדושים תהיו איך אפשר להיות קדושים ? הפרק מפרט את ההוראות : צריך לדאג לנזקקים ולחלשים בחברה , צריך לכבד את ההורים ולשמר את השבת , צריך לעשות משפט צדק לכלם , צריך לעזר זה לזה ו ... הכי חשוב : ואהבת לרעך כמוך . אניסקרן ! מצוות שה' מצוה על בני ישראל ( פסוקים א-ד ) . 1 בפרק יט ה' מצוה על בני ישראל : "קדשים תהיו . " מה זה קדוש ? אילו מלים דומות למלה קדוש אתם מכירים ? כתבו כמה שיותר רעיונות ומחשבות סביב המלה קדוש . בפרק זה נקרא על ההוראות שה' נתן לעם ישראל , איך להיות קדושים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר