עמוד:114

. 10 הבאנו את האפשרות התבניתית ביותר – לצבוע לפי התיאור המופיע בפסוקים . אפשר כמובן לאפשר לתלמידים לצייר לפי הבנתם , ואפשר להתארגן בקבוצות ולבנות מודל של המשכן או של אלמנטים מתוכו . גם אם המשכן וארון הברית אינם חלק מחיי היום-יום של תלמידי בית הספר הממלכתי – התיאורים הפלסטיים מזמינים ליצירה . . 11 אמונה באל שאי אפשר לראות אותו , אמונה בכוח בלתי מוחשי – היא אמונה קשה להבנה ולהפנמה . העם היה זקוק לסמל , לדבר מוחשי שיבטא את האלוהי הבלתי נתפס . . 10 אחרישקראתם את הפסוקים והבנתם קצת כיצד נראה המשכן ... אתם מזמנים לצבע את הציור שלפניכם . . 11 שיחת סכום האם אתם זוכרים את חטא העגל ? בני ישראל היו צריכים משהו מוחשי שאפשר לראות אותו , לגעת בו – ולהאמין בו ... לפידעתכם , האם המשכן מתאים לצרך הזה של העם ? מהם החסרונות בהקמת המשכן – ומהם היתרונות ? כמו פרח שמביאים להביע אהבה , או אפלו חבוק ונשיקה . מוחשי זה משהו שאפשר לחוש בחושים : לראות , לשמע , למשש ועוד ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר