עמוד:108

פרקים לה-מ הרעיון המרכזי בפרק הוא המתח בין המישור הרוחני למישור הפיזי . כיצד מבנה פיזי וחפצים מוחשיים יכולים ליצור הרגשה רוחנית שהאל בתוכך ? לאחר העלאת הרעיון מומלץ להמשיך בציר ה"מעשי" ולהכיר אלמנטים מתוך המשכן : תקציב ושותפות , מראה המשכן , תפקיד הכוהנים ובגדיהם , הארון , המנורה ( חלק זה אפשר ללמד באופן פעיל בכיתה בעבודה בקבוצות או בתחנות פעילות . לסדר הדברים אין משמעות עקרונית . חשובה ההיכרות עם האלמנטים השונים בתוך המשכן . ( המשכן וארון הברית ילוו את התלמידים גם בכיתה ד , כאשר יהושע יכניס את הארון לארץ כנען ויעבור בעזרתו את הירדן . אחר כך , בכיתה ה בספר שמואל , הארון יהיה " קמע" מלחמה נגד הפלשתים , יילקח בשבי , יוחזר – ולבסוף יובא לירושלים ברוב כבוד והדר . משום כך יש חשיבות גדולה לנוכחות הארון כאן , כחפץ המלווה את עם ישראל . הרחבה למורה : " ארון הברית וגלגוליו" מאת גליה דורון , באתר מקראנט . המשכן בפרק זה נלמד על בית מיחד מאוד , שהיה למעשה ... אהל , ונדד עם בני ישראל במדבר . זהו "המשכן . " של מי היה הבית הזה ? מה היה בו ? לשם מה הקימו אותו ? בואו נקרא . " ועשו לי מקדש , ושכנתיבתוכם" ( פרק כה פסוק ח ) . 1 א . מלים חשובות שכדאי להבין כשקוראים את הפסוק ... מהו "מקדש ? " מקום ליד העיר קדש . מקום שלא יודעים איפה הוא . מקום מיחד שמתפללים בו ומקריבים קרבנות . בית גדול שגרים בו אנשים רבים . ב . מה זה "ושכנתי ? " אגור . אלך לישן . אנשם . אבוא לבקור . כן ! כמו המלים שכן ושכונה , שקשו רים למקום שבו רים . הי ! זה כמו השכן שגר לידי ?!

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר