עמוד:106

. 3 ה . זיהוי חזרות של מילים בטקסט , סימון החזרות והבנת משמעותן – כל זה מוביל להקניית מיומנות של זיהוי מילה מנחה . דרכו של המספר המקראי להדגיש רעיון או נושא נעשית באמצעות ש ְ זירה של מילה חוזרת בפסוק או במקבץ פסוקים . המילה מנחה אותנו לעניין החשוב . כאן התייחסנו אל משפחות מילים מתוך כוונה לדבר על המילים - כתב , ברית ודברים - החוזרות בפסוקים . . 4 א . הבנת הנקרא , חילוץ פרטים מתוך הטקסט . ב . יישום והשוואה בין המקרה הזה למקרה הקודם , שבו העם הרגיש בהיעדרו של משה וביקש לעשות את עגל הזהב . במגבלות הזמן , ניתנת בחירה במה להתמקד ובמה לעסוק פחות . מובן שאפשר להרחיב את הדיון ולשוחח על הקשר בין משה לעם , על הקשר בין משה לאלוהים ועל התהליך הפנימי שמשה חווה ומוקרן כלפי חוץ . ראוי לציין כאן בפניכם , המורים , את פסלו של מיכלאנג'לו " משה , " שבו למשה יש קרניים . פירושים שונים ניתנו למשפט " ִ י קרן עור פניו" ( שמות לד , כט : ( רוב המפרשים מבינים את הפועל קרן במשמעות של הפצת קרני אור , בודדים הבינו את הפועל במשמעות הצמחת קרניים . בעקבות אלו פיסל מיכלאנג'לו את משה רבנו ובליטות בראשו . ואפשר לקרוא עוד על ייצוגים חזותיים ואמנותיים לפסוק . ה . לפידעתכם , מדוע חשוב כל כך לכתב את הדברים בהסכם הברית ? . 4 א . קראו שוב את הפסוקים בפעילות . 3 כמה זמן היה משה על ההר בפעם הזאת ? ב . מה אתם חושבים שיקרה עכשו ? האם בני ישראליתנהגו כמו בפעם הקודמת – או שהם יתנהגו אחרת ? מדוע ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר