עמוד:80

. 10 לאחר ניתוח הציורים וזיהוי הפרטים והרעיונות שבהם , כדאי להפנות את התלמידים גם ליצירה שבחרו ולהנחות אותם לספר מה אהבו בה ומדוע . משמעות הביטוי " על כנפי נשרים" בהקשר המקראי : במהירות גדולה , בקלות , כמו בטיסה . וגם בביטחון . כמו שהנשר נושא את גוזליו – כך , אומר , ה' הוא הביא את בני ישראל ממצרים להר סיני , והוא משתמש במטאפורה : " אתם ר ְ א ִ יתם א ֲ שר עש ִ ית ִ י ל ְ מ ִ צ ְ רי ִ ם , ואשא את ְ כםעלנ ְ פ ֵ ינ ְ שר ִ ים , וא ִ בא את ְ כם א ֵ לי . " הביטוי זכה לשימוש מחודש בזמננו : מבצע העלאת יהודי תימן לישראל בשנים 1949-1950 כונה בשם " מרבד הקסמים , " וגם בשם " על כנפי נשרים . " . 9 הזמנה ליצירה נסו לתאר את מעמד הר סיני – ברקוד , במשחק , בציור , בפסול או בכל דרך אחרת . . 10 התבוננו בציורים שלפניכם . נסו לזהות פרטים , כמו – הר , עשן , אנשים ... אילו רעיונות , רגשות והתרשמות מדגיש כל אחד מהאיורים ? בחרו תמונה אחת וספרו מה אהבתם בה . מעמד הר סיני , איור על גלויה , שנת 1907 משה מוסר את לוחות הברית לבני ישראל , ציור מתוך חמש רגנסבורג , גרמניה , שנת 1300 בערך מעמד הר סיני , מציורי התנ"ך של אבל פן , ישראל , שנת 1950 בערך

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר