עמוד:57

. 2 אם ה' יודע מי שיך לבני ישראל ומי לא , מדוע לדעתכם בני ישראל היו צריכים לסמן את בתיהם ? . 3 הזמנה לשיחה : להיות בן חורין עד עכשו – אלהים , משה ואהרן הם שפעלו להוציא את בני ישראל ממצרים . עכשו , לקראת היציאה לחיים של חפש , גם בני ישראל צריכים להתחיל לעשות משהו ! א . לפידעתכם , למה זה חשוב ? ב . לפניכם כמה משפטים שקשורים לחפש ולחרות . עם אילו משפטים אתם מסכימים ? מדוע ? להיות חפשי זה לעשות "מה שבא לי . " להיות חפשי זה לקבל אחריות על עצמי . רק מי שמבין שיש חקים , יכול להיות חפשי . להיות חפשיזה שיהיה לי כיף כל הזמן . המלה חפשי קשו רה לחפש כמו שהבטוי בן חורין קשור לחרות . . 2 תשובה אפשרית : לתת לבני ישראל לזהות את עצמם כיוצאים הלילה ממצרים . ואפשר כמובן גם לדון על כך בכיתה . . 3 א . תשובה אפשרית : כדי שיהיו מעורבים , אדם חופשי צריך להיות אחראי לעצמו , לא מתקבל על הדעת שמשה ואהרן יפעלו למענם , והם יישארו פסיביים ולא יעשו כלום . ב . המשפטים מאפשרים לדון בחירות ללא גבולות לעומת חירות מוגבלת , שבה האדם קובע לעצמו את הגבולות . ואפשר גם לדון בהבדל בין מרד ופורקן לבין בגרות . אותנו כמבוגרים וכמחנכים מפתה להטות את הדיון לרעיון של " חופש חייב גבולות , " אבל הפעילות מזמינה את התלמידים לדיון אמיתי , על האפשרות שחופש לפעמים הוא גם החופש המוחלט ... דברו בכנות ונסו לא " לחנוק" את הדיון ולא להטות אותו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר