עמוד:40

פרק ה הנרטיב שאנו מבקשים להדגיש בפרק הוא הפער בין תחושת השליחות , הביטחון והנחרצות של משה ואהרן , לבין המציאות . פרעה מגחיך את בקשתם ומחמיר את מצבם של בני ישראל . כדי להבין את החמרת המצב אנו מבקשים לקרב את התלמידים אל המושגים הרחוקים מהם – תבן ולבנים – באמצעות הרחבה בנושא ותמונות ממחישות . בני ישראל פונים אל משה ואהרן בטענה שמאז פנייתם אל פרעה – מצב העם לא רק שלא הוטב אלא אף הורע . משה מוצא את עצמו בין הפטיש לסדן ופונה לאלוהים . עד כאן – הבנת הנקרא . לאחר הבנת הנקרא ייסוב עיקר השיעור סביב ההיבטים הרגשיים : מצוקתו של משה , שבא כשליח האל ומוצא את עצמו במוקד הטענות והתלונות , הפער בין התקווה שאתה הגיע לתפקיד ובין האכזבה שהוא חווה בשלב זה . נוסף על כך מוצע להרחיב את זווית ההתבוננות במצב הן לנקודת המבט של מנהיגי העם והן לנקודת המבט של בני ישראל , זאת ככלי לפיתוח מיומנות רגשית-חברתית : בשעה שאנו באים בטענות לאדם אחר , עלינו לראות כיצד אנו עצמנו יכולים לפעול לשינוי המצב לטובה . שלח את עמי ! משה ואהרן , בשליחות , ה' עומדים מול פרעה ודורשים ממנו לשחרר את בני ישראלולהרשות להם ללכת לזבח לה' במדבר . האם פרעה מסכים לשחרר את בני ישראל ? בואו נקרא ! משה ואהרן באים אל פרעה ( פסוקים א-ה ) . 1 א . מה דורשים משה ואהרן מפרעה ? העתיקו מהספר : "שלח " ב . האם פרעה מסכים ? כן / לא ג . האם תגובתו של פרעה מפתיעה אתכם ? מדוע ? לא הבנתי . הם רוצים להוציא את העם ממצרים או ללכת לחגג במדבר ולחזר ? אולי זה "תרגיל ... " ואחרי שפרעה יסכים – הם יברחו לו ... פסלים עצומים של רעמסס השני במקדש אבו סמבל במצרים . גבה הפסלים כ-25 מטרים , והם מבטאים את הכוח האדיר של פרעה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר