עמוד:110

במקום מסוים ? איזה מידע שהוא מוסר נאסף טרם הריאיון ? איזה מידע יכול להיאסף רק מתוך נוכחות במקום ? ועוד . . 4 רכישת המיומנויות הכרוכות בעריכת ריאיון ובכתיבת כתבה . יישום של כל מה שנלמד על כתבה שבמרכזה ריאיון . למידה מחוץ לכותלי בית הספר – הריאיון יתבצע במקום העבודה של המרואיין או המרואיינת . תרגול של כתיבת רשימות והערות במהלך התבוננות , כהקדמה לכתיבה . שילוב סוגים שונים של מידע – שאלות ותשובות , התרשמויות , תיאורים . בניית טקסט עשיר ומורכב , שיש בו גם כתיבה מדווחת ומתארת , גם דיבור עקיף וגם דיבור ישיר של מרואיין . הערות והצעות להוראת הפרק הצעה לפעילות מקדימה עוד לפני העבודה על הפרק ( העוסק בבניית כינורות ) אפשר להתייחס לשאלה " איך עושים מה – " ? איך בונים , מכינים , יוצרים חפצים שונים , שלרוב איננו נותנים דעתנו על אופן עשייתם . אפשר לשאול את התלמידים אם יש במשפחתם או בסביבתם הקרובה בעלי מלאכה שמייצרים דברים , ולבקש מהם לספר על כך . כמו כן , כדאי לצפות אתם בסדרת הסרטונים HOW IT ` S MADE ? ביו-טיוב הכוללת עשרות סרטונים מרתקים בני כמה דקות כל אחד , המראים ייצור של כמעט כל דבר שאפשר לעלות על הדעת . הסרטונים באנגלית ללא תרגום , אבל גם מצפייה בהם אפשר לקבל רושם על תהליכי הייצור https : // www . youtube . com / results ? search _ query = how + it % 27 s + made . פתיחה מומלצת לצד קטע המידע מומלץ להעשיר את התלמידים בצפייה בקטעי נגינה בכינור מתוך המגוון הרחב שניתן למצוא ביו-טיוב . את הקטעים כדאי להקרין על מסך המחשב הכיתתי , לצורך צפייה משותפת

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר