עמוד:207

פעילות 3 מאחר שמי שאמר את הדברים הוא טויבן , המשפט יכול להתפרש כביקורת שכן הוא נהג אחרת . עם זאת , אפשר גם להתייחס למשפט כאל כזה המצדיק אי התערבות והמפרט את הסיבות לכך : פחד , חוסר יכולת לשחות , שיתוק אל מול המראה שרואים . אפשר לטעון שלא כל אדם מסוגל להתגבר על החשש או על הבהלה שבסיטואציה ולהגיב בקור רוח , בצורה היעילה ביותר . " מבצע הצלה באוורסט : ישראלי חילץ טורקי" אלי ברדנשטיין ותומס קלי , מתוך אתר החדשות NRG פעילות 2 פעילות זו חוזרת וממקדת את תשומת הלב בסדר הופעת הדברים בכתבה , אלא שהפעם , מכיוון שמדובר בכתבה שדווח בה לראשונה על האירוע , סדר הדברים הוא כרונולוגי ברובו . בהמשך ( פעילות , ( 6 בזמן שיצ פּ ו התלמידים בכתבה על האירוע ששודרה באחת ממהדורות החדשות בטלוויזיה , ניתן לבקש מהם להשוות בין סדר האירועים המופיע בה לבין הסדר הכרונולוגי של הכתבה הנוכחית . פעילות 3 בפעילות זו , שבה יצ פּ ו התלמידים בסרטון קצר על האוורסט הממחיש את הקושי והסכנה הגלומים בטיפוס על ההר , הכוונה היא שהתלמידים יחושו שמהמילה ' כיבוש ' עולות תחושות של כוח ושל מאמץ שלא בהכרח עולות מתיאור כמו " הגיעו אל פסגת ההר . " פעילות 4 פעילות זו עוסקת בפסקה האחרונה של הכתבה המתארת שורה של טרגדיות נוספות שאירעו בהר . מאחר שפסקה זו אינה עוסקת ישירות בסיפורו של נדב בן יהודה , השאלה ( שאין לה בהכרח תשובה אחת נכונה ) מכוונת לעורר מחשבה לגבי הסיבות לשילובה בכתבה . נדב בן יהודה – מהאוורסט לקווקז ( כתבה משודרת ) העילה לשידור הכתבה בטלוויזיה היא היציאה של נדב בן יהודה למסע טיפוס חדש , אך ספק אם מסע זה היה זוכה לאזכור ללא הסיפור שקדם לו . הכתבה מתייחסת למה שאירע באוורסט , לתעודת ההוקרה שקיבל בן יהודה מהנשיא , לפציעה שלו ולתהליך השיקום שלו . אפשר לצפות בכתבה כולה ( כשתיים וחצי דקות ) או רק בחלק האחרון שלה 1 : מ-50 ) עד הסוף . ( ניתן לצפות בכתבה במסגרת השיעור או לאפשר לתלמידים לצפות בה לבד , בזוגות או בקבוצות - בהתאם לרמת המחשוב של הכיתה . פעילות 6 הפעילות מתייחסת לדברים מפורשים של נדב בן יהודה על מעשהו . את דבריו אלה התלמידים ישוו לפעילות 5 שבה על סמך הקריאה בכתבה בעיתון התלמידים התבקשו לשער מה חשב על מעשהו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר