עמוד:191

מטרות הבנה , הבעה ולשון . 1 שימוש במשחק כאמצעי למידה המעורר סקרנות וחופש יצירתי . . 2 חשיבה מסדר גבוה על השאלה " כיצד אנו יודעים את מה שאנו יודעים : ?" מקורות מידע , ממה נובעת תחושה של ידיעה ? על סמך מה אנו מעלים השערות ? ועוד . . 3 קריאה מונחית-מטרה של טקסט : בקריאה ממוקדת של טקסט , בד-בבד עם היחשפות למידע שיש בו , גם מחפשים במודע התייחסויות ספציפיות לנושא מסוים , מתוך מטרה לאמת ידע מוקדם על אודותיו . . 4 יצירת תוצר המשקף את הפנמת המידע ומאפשר לתלמידים ליישם את הנלמד ואף להרחיבו . הערות והצעות להוראת הפרק 15 היגדים ( נכונים ולא נכונים ) על ירושלים פעילות 1 המשפטים עוסקים במושגים , מקומות ואירועים הקשורים בירושלים ובמשמעותה לשלוש הדתות המונותאיסטיות . כמחצית מהמשפטים ( 15 , 12 , 9 , 8 , 4 , 2 , 1 ) נכונים , והאחרים לא . במשחק הזה , התשובה "לא יודע" אינה מתקבלת . תלמידים שאין להם מושג צריכים לשער או לנחש – ולבחון מדוע בחרו בתשובה זו או אחרת . המטרה היא לאפשר לילדים לשים לב לכך , שגם כשהם " לא יודעים" יש משהו חי בתוכם , משהו שיש לו איזו תחושה לגבי התשובה – ידע מוקדם על משהו דומה או דומה לכאורה , תחושה לשונית , תחושה של מה ש"סביר" וכדומה . פעילות 2 בשלב זה , חשוב מאוד לא לתקן את התלמידים ולא לגלות להם מה נכון ומה לא . הם ילמדו זאת בעצמם במהלך פעילות החקר שלהם . מטרת השיחה היא לאפשר לתלמידים להציף ולהעלות למודעות את השאלה " איך אנחנו יודעים את מה שאנחנו יודעים או חושבים שאנחנו יודעים , ?" ושאלות כמו על סמך מה אנו משערים , ואיזו תחושה מובילה אותנו לנחש כך ולא אחרת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר