עמוד:132

" מה זה אוטיזם " ? כתבה מתוך עיתון ' קשר אלו " ט ' פעילות 4 הפעילות מעלה למודעות את ההסתכלות על האוטיזם כמשהו שנמצא על פני רצף ולא כעל מכלול תסמינים קבוע ואחיד . פעילות 5 כדאי להמליץ לתלמידים לכתוב נקודות בעת שהם קוראים שוב את הטקסטים וצופים בסרטון . אלו ישמשו אותם להשוואה ולניסוח המסקנה . פעילות – 9 מתוקשבת הפעילות המתוקשבת מאפשרת לתלמידים ליישם מהלכי קריאה וצפייה בהקשר לנושא אחר מזה המוצג בפרק : התגברותם של אנשים על מגבלות קשות באמצעות איתור של נקודות חוזק , התמקדות בהן ומינופן . התלמידים ייחשפו לתקצירים על אודות דמויות אחדות ועל קבוצה אחת של אנשים ויבחרו במי ירצו להתמקד . לאחר שיקראו כתבה ויצפו בסרטון על אודות הדמות או הקבוצה , ישלבו התלמידים את המידע שיידלו מתוכם במשימת כתיבה . בעקבות הקריאה והצפייה הם יוכלו , למשל , לכתוב לדמות ( או לקבוצה ) מכתב שבו יתארו מה הרגישו וחשבו כשנחשפו לסיפורה ואיזה מסר מתוך הסיפור ימשיך ללוות אותם בהמשך הדרך . בסיום מומלץ לערוך שיחה בכיתה בנוגע לתכנים שהתלמידים נחשפו אליהם ולמצוא את המשותף ביניהם הן מהפן התוכני של הפעילות ( אנשים שמצליחים להתמודד עם מגבלות קשות ומגיעים להישגים בתחומים שונים ) והן מהפן האורייני שלה ( הפקת מידע מטקסט וסרטון , שילוב המידע וארגונו בדרך כלשהי הבאה לידי ביטוי בתגובה הכתובה של הילדים . ( כרך 2 הפרק " נורית זרחי – ייחודה של יוצרת" ( עמוד 6 בספר הלימוד , כרך ( 2 נושא הפרק קריאה של שיר או סיפור שכתבה נורית זרחי היא תמיד הרפתקה . בפרק יעשו הילדים היכרות עם יצירתה של נורית זרחי , משוררת וסופרת ישראלית בת זמננו , הכותבת שירה ופרוזה לילדים ולמבוגרים . יצירתה של זרחי מגוונת מאוד : היא כותבת סיפורים ריאליסטיים וסיפורים שעלילתם נעה בין מציאות לפנטזיה , סיפורים ושירים הומוריסטיים ואיגיוניים ( נונסנס , ( שירים ליריים , שירים סיפוריים ושירי טבע . היא מרבה לעסוק בנושאי משפחה , במצבי משבר , במוות ובשונ וּ ת ומובילה את גיבוריה להתמודד עם מצבם ולקבלו ולחזור לחיות חיים של תקווה ואופטימיות . התלמידים ילמדו להכיר את סגנונה המיוחד : שילוב של הומור ורגישות , משחקי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר