עמוד:185

. 4 הצפת שאלות ככלי למידה : בשלבים שונים בפרק התלמידים מתבקשים להעלות שאלות או להיענות לשאלות שמטרתן לטלטל את המובן מאליו – לאפשר להם לבטא את מה שאינו ברור , וגם להתבונן במבט חדש על משהו שהוא לכאורה " ידוע , " אך פעמים רבות פשוט לא ניתנה לו תשומת לב ( למשל כיצד בכלל נוצר המנון של מדינה , ובאופן ספציפי ההמנון של מדינת ישראל (? . 5 חידוד המיומנות של קריאת טקסט : אופן הדיון במילות ההמנון מכוון את התלמידים להעניק תשומת לב רצינית למילים הנוטות להיחוות כקלישאות לא ברורות או כמבעים ריקים שאין לתת עליהם את הדעת יותר מדי ( למשל : " התקווה בת שנות "אלפיים – מדוע דווקא " אלפיים ?; " " להיות עם חופשי בארצנו" - האם איננו חופשיים כבר ?( כל ההיבטים שלובים זה בזה ומזינים זה את זה . הערות והצעות להוראת הפרק פעילויות פותחות ( טרם המפגש עם מילות ההמנון ) פעילות 1 סביר להניח , שרוב התלמידים יזהו את מנגינת ההמנון וידעו את שמו רק משמיעת צליליה הראשונים של המנגינה שלו ( בלי המילים , ( אם כי חשוב לוודא זאת . פעילויות 2-3 מטרתה של פעילות 2 הנעשית באמצעות שיחה המתמקדת בכמה שאלות היא לעורר את התעניינות התלמידים בהמנון ולהציף את הידע הראשוני שיש להם עליו כבסיס ללמידה . בפעילות 2 כדאי לכתוב על הלוח את תשובות התלמידים , כך שבפעילות 3 יוכלו להציב אותן מול ההגדרה שמציע רוביק רוזנטל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר