עמוד:151

הערות והצעות להוראת הפרק הרעיון שעומד בבסיסו של הפרק הוא הסקרנות הטבעית של האדם , שגורמת לו לשאול שאלות ולגלות עובדות מעניינות על העולם . הפרק מתמקד בשפן הסלע ובדרכם של החוקרים לגילוי העובדות על בעל חיים זה . העובדות מופיעות , בסופו של דבר , בטקסטים עיוניים . בנוסף , הפרק עוסק בדרכי ייצוג של מידע המופיע באינטרנט . אחת המסקנות שהתלמידים עתידים להגיע אליהן בעקבות העבודה בפרק היא שאין להסתפק במקור מידע אחד , וחשוב לחפש מקורות אחדים כדי לקבל מידע מלא ואמין . פרק זה יכול להתאים מאוד כפעילות הטרם , חיזוק או הרחבה לנלמד במרבית בתי הספר בשיעורי מדעים . פעילות 1 פעילות של הבעה בעל פה שבה הילדים מזהים עובדות שמסקרנות אותם מבין אוסף עובדות שמוצגות בפניהם . פעילות 2 בפעילות זו מוצעים מבעים מורחבים שבאמצעותם יכולים הילדים לדייק את תחושותיהם אל מול העובדות . מבחר ההיגדים יגוון את אופני התגובות של התלמידים ויעשיר את השיח הנוכחי . הכוונה , כמובן , היא להזמין את הגיוון הזה גם במצבי שיחה ודיון אחרים בכיתה . פעילות 4 ההבדל בין שפן לארנבת – פעילות אגבית שמטרתה להבהיר את ההבדל בין שני בעלי החיים האלה ולתקן את הבלבול הרווח . ייתכן שעבור חלק מהילדים תהיה זו הפעם הראשונה שיעמדו על ההבדל הזה . פעילות 5 ב הבעה בעל פה על-פי תבנית נתונה , פיגום נוסף לשימוש במבע מורחב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר