עמוד:138

האחים גרים פעילות 4 לפני הבעת הדעות של התלמידים , כדאי לוודא שהבינו את עמדתו של כותב הטקסט , באמצעות המילה " למרות . " עיסוק לשוני במילה זו נמשך בפעילות המתוקשבת ( פעילות . ( 8 פעילות 7 הפעילות מזמנת הקשר טבעי של שימוש בזמני הפועל השונים . הרחבה על פעלים בעבר ובעתיד ועיסוק בצורת העתיד – שימוש באותיות אית"ן : הילדים מתרגלים פעלים בעבר ובעתיד בגוף ראשון יחיד . חשוב להדגיש את השימוש באות אל " ף בעתיד בתחילת המילה ( אני אלך , אני אכתוב ) בגלל השימוש הרווח בטעות באות יו " ד בתחילת המילה . פעילויות 4-10 המאפיינים המרכזיים של תיאור ביוגרפי , טקסט המציג תולדות חיים , הם רצף האירועים המסודר בדרך כלל על-פי זמן התרחשותם , ומידע דמוגרפי כמו שנת הולדת , מקום הולדת , עיסוק מרכזי וכדומה . בשאלה 9 מוצפות השאלות שהתשובות להן מניבות את המידע הדמוגרפי , ובשאלה 10 יש הצבעה על רצף האירועים כחלק ממבנה הסוגה . *** הנס כריסטיאן אנדרסן פעילות 2 לקראת השיחה בכיתה כדאי להציע לתלמידים - קראו את הטקסט קריאה דמומה וכתבו לעצמכם החלטות שאנדרסן קיבל בחייו . בחרו את שתי ההחלטות שלדעתכם השפיעו מאוד על חייו . נסו לנסח הסבר שמצדיק את בחירתכם . כעת תוכלו גם לשמוע מה חושבים חבריכם בכיתה על ההחלטות שהשפיעו על חייו של אנדרסן . שתי ההחלטות הבולטות הן ההחלטה לנסוע לקופנהגן לבדו בגיל 14 וההחלטה להשלים את הלימודים שהפסיק בילדותו , אף על-פי שהדבר היה כרוך בלימודים בחברת ילדים צעירים ממנו . אפשר לציין גם את החלטתו לבנות בעצמו תיאטרון בובות וההחלטה ללמוד באוניברסיטה . פעילות 3 ב זוהי פעילות של הסקת מסקנה על-פי הטקסט . כל החלק הכתוב לאחר המשפט " אותו ידיד צדק" מביא הוכחות לקביעה זו . הבאת הוכחות מחלק זה תעיד על הבנת הכתוב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר