עמוד:187

רצוי שהמורה תשוחח עם התלמידים על המטרה של הכנת התרשים ברמה מטה-אוריינית : למה הכלי הזה משמש ? מתי כדאי להשתמש בכלי הזה ? אפשר לעשות הצבעה בכיתה : למי תרשימים עוזרים להבין דברים , ומי מעדיף להבין באמצעות קריאת קטע טקסט בלבד . אפשר אולי גם לבקש מן התלמידים לחשוב על עוד דרכים למיפוי . בהמשך מוצגת דרך מיפוי נוספת בעזרת איורים . פעילות 10 הפעילות מציגה עוד דרך למיפוי טקסט . במידת הצורך , ואם הדבר מתאים לרמת הכיתה , אפשר להעמיק בהסבר בנוגע לקשר בין הניסוי באריזונה לנמלה הסיירת המוצגת בחלק הראשון של הטקסט . במציאות , שלא כמו בניסוי , הנמלה לא עומדת לבדה מול המשימה של מציאת קן . החוקרים שעשו את המחקר מצאו בניסוי שני שהנמלה הבודדת ביקרה ביותר קנים ( כדי להעריך אותם ) מאשר כל אחד מחברי המושבה שחיפשו יחד קן . הם משערים שחסרה לה ההתייעצות עם חברות אחרות , כפי שקורה בטבע – התייעצות שהייתה מפחיתה את מספר הקנים שהיא בדקה , כי יחד הן היו מקבלות החלטה מוקדמת על אישור אתר מסוים לבניית קן . על-פי : Sasaki , T & Pratt , S . C . ( 2012 ) . Group have a larger cognitive capacity than individuals . Current Biology , vol . 22 , issue 19 , pp . R 827-R 829 . http : // www . sciencedirect . com / science / article / pii / S 0960982212008834 פעילות 14 בפעילות זו לע התלמידים להסתייע בטקסט לשם הבנת מילים . שיטות נוספות הן : וקבדל במילון או לחשוב על מילה אחרת שמכירים מאותה משפחת מילים . המורה יכולה להרחיב בנוגע לדרכים להתמודדות עם מילים קשות . פעילות 17 ב לפני משימת המשוב כדאי לערוך שיחה בכיתה בנוגע לתרבות מתן משוב : אין לפגוע בחברים ; יש להתייחס לדברים טובים וגם לדברים טעוני שיפור וכל זאת בדרך של כבוד הדדי . חשוב להסביר לתלמידים כי המשוב שלהם אמור לסייע לחבריהם לשפר את הטקסט שכתבו ולכן עליהם להתייחס למשימה ברצינות . שם הפרק : מרגישים ( כרך 2 עמ' ( 128 נושא הפרק בפרק שלושה שירים וקטעים מפרק בספר . שלושת היוצרים - יהונתן גפן , מרים ילן-שטקליס ונורית זרחי , שלושתם מבוגרים , כתבו על רגשות של ילדים : מה הם מרגישים ואיך הם מבטאים את הרגשות שלהם . יהונתן גפן כתב על העצב של אחותו , אבל הסתפק ברמז על הסיבה לעצב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר