עמוד:137

יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יזהו את מאפייניו של טקסט המתאר תולדות חיים ואת הרכיבים הנכללים בו בדרך כלל , כמו למשל פרטי מידע המסודרים ברצף כרונולוגי . . 2 התלמידים יזהו אזכורים בטקסט כמפתח נוסף להבנה לוקאלית , כלומר של יחידה קטנה בטקסט , משפט או פסקה . . 3 התלמידים ישוו בין מיתוס ( סיפורי האחים גרים על אומנותם ) לבין מידע מבוסס ( טענות חוקרים על האופן שבו נאספו הסיפורים . ( . 4 התלמידים יכתבו תולדות חיים בעקבות ריאיון עם מבוגר בסביבתם . הערות והצעות להוראת הפרק הפרק מתחבר לפרק המעשיות " היה היה בארץ רחוקה , " ומעתיק את השיח הספרותי מהיצירה אל יוצריה ואל תהליך היצירה . שיח זה מתקיים על רקע טקסטים ביוגרפיים והנהרה של המבנה שלהם באמצעות הפעילויות . הפרק מציע מהלך של מקורא לכותב , התלמידים קוראים טקסטים ביוגרפיים ואז מוזמנים לכתוב טקסט כזה , המבוסס על איסוף מידע באמצעות שיח דבור ( ריאיון . ( טקסט הכרוז פעילות 1 ייתכן שדבריו של הכרוז יעוררו בזיכרונם של הילדים שמות חלקיים של מעשיות , או אסוציאציות לשברי מעשיות . כדי ששמות המעשיות יהיו ברורים ושלמים , רושמים על הלוח את שמות המעשיות שהילדים גילו ומבקשים מהם לאתר ולהקריא במליאה את הרמזים שבדברי הכרוז . מטרת הפעילות : הצפת ידע קודם , 'בישול' האווירה לקראת ההמשך , כך שתשמש גם גשר בין פרק המעשיות " היה היה בארץ רחוקה" לבין פרק היוצרים הנוכחי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר