עמוד:100

הדיון עם התלמידים אמור לחתור להכללה , למשל שיש לקרוא בעיון רב את שם התוצאה ואת המידע הכתוב בצבע שחור בולט . על-פי הכתוב בהם יש להחליט / לקבוע איזו תוצאה עשויה להוביל למידע הרצוי . יש לנתח כל תוצאה ולהסביר מדוע כדאי או לא כדאי לבחור בה . עם זאת , יש לתת לגיטימציה למצב שבו ההשערה מתבררת כלא נכונה . פעילויות 5-11 פעילויות אלו מיועדות לעבודה עצמית . חשוב לאפשר לתלמידים לגלוש באתר , לנווט בתוכו , לקרוא את הטקסטים , לצפות בסרטונים ולענות על השאלות בקצב שלהם כדי לאפשר להם " חוויית למידה " אותנטית . פעילות 12 ההקפדה על כללי הבטיחות ברשת צריכה להיות על סדר יומם של התלמידים והמורים כל ימות השנה . אף-על-פי שהפעילות מתרחשת באתר אינטרנט מאובטח וסגור , זו הזדמנות ראויה לשוחח עם התלמידים על הנושא . פעילות 13 משימה זו יכולה להתבצע בזוגות ואף בשלשות , ומטרתה ליצור מתווה לאופן שבו יספר דודי לקהל על מוזיקה אתיופית ישראלית עכשווית . המתווה יבטא את ההעדפות של חברי הקבוצה . פעילות זו מקנה לתלמידים דגם על-פיו ניתן לפעול כאשר נערכים לשאת דברים בפני קהל . שם הפרק : שירים לארבע עונות ( כרך 1 עמ' ( 62 נושא הפרק על עונות השנה בשירים , וגם על המילים שמתארות אותן . בפרק ארבעה שירים המוגשים על-פי סדר העונות בשנה . כל שיר מתאר עונה אחרת מנקודת המבט הייחודית של היוצר - הסתיו והקיץ מתוארים בטון מאופק ובסגנון פיוטי , ואילו החורף והאביב מוצגים ברוח של עליצות ואופטימיות . אפשר לעסוק בפרק בכמה דרכים : א . לבחור בכל עונה את השיר המתאים ולעסוק רק בו בזיקה למה שמתחולל מחוץ לכיתה ; ב . לקרוא את ארבעת השירים לאורך הפרק , ללא קשר לעונה מסוימת , כדי שהתלמידים יוכלו ליהנות מההזדמנות להשוות בין סגנונות כתיבה של יוצרים שונים . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יבחינו במרכיבים התמטיים בשיר וישוו לשירים אחרים באותו נושא . . 2 התלמידים יתבוננו בהלימה שבין תוכן השיר למציאות . . 3 התלמידים יזהו את רגשותיהם של הכותבים ואת הזדהותם עם הטבע המשתנה , וכן יבחינו בייחוס רגשות לדוממים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר