עמוד:123

צמאים , אין לנו מים " ! או טקסט חתרני כמו " תן לנו את הסיסמה ונסתדר לבד . " ! בצד השמאלי של הקריקטורה אפשר להוסיף טקסט צפוי כמו " הצילו " ! או טקסט חתרני כמו " מה קורה עם השרברב . " ?! *** הוראות לבניית מד גשם פעילות 2 ב כדי לבדוק את ההשערות , כדאי להתייעץ עם חקלאים , בנאים ומנהלים של מיזמי בנייה למיניהם , בעלי תפקידים ברשויות מקומיות , עובדי תחזוקה של מפעלים ומוסדות ציבור , שוטרי תנועה ומפקדים בצבא . אפשר להציע לילדים בכיתה ליצור ( בעזרת מבוגרים במשפחה ) קשר עם אנשים מתחומים אלה , לקיים אתם התייעצות ולדווח בכיתה על התוצאות . פעילות 4 ההתבוננות בפעלים תוביל למסקנה שמדובר בפעלים בהווה רבים . כדאי להסביר לתלמידים שזוהי אחת האפשרויות המוסכמות לכתוב הוראות , הפונות לבנים ולבנות . כתיבה בסגנון כזה אפשר למצוא גם במתכונים , בהוראות של משחקי קופסה או של מכשירים חשמליים . פעילות 5 הפעילות מזמינה את התלמידים לתת את דעתם על סגנון חלופי של כתיבת הוראות - בעזרת פעלים בציווי רבים . גם במקרה הזה הפעלים פונים הן לבנים הן לבנות . שם הפרק : מותר לכעוס ? ( כרך 1 עמ' ( 146 נושא הפרק על יתרונות וחסרונות של הכעס וגם על מילים שונות לתאר אותו . בפרק שלושה טקסטים : שני קטעי מידע ושיר . המאמר הראשון עוסק בשליטה בכעס בכלל ובמשחקי ספורט בפרט , המאמר השני מתבונן בהיבט הלשוני של הכעס , כלומר במילים המבטאות כעס וגילויי כעס . השיר מתאר התנהגות אלימה המבטאת את כעסם של ילדים על ילד צעיר מהם , את תחושתו של הילד ואת רגשי החרטה של הילדים המכים . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יחשבו באופן ביקורתי על עמדות המופיעות בטקסט ועל המסרים שהוא מבקש להעביר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר