עמוד:120

שם הפרק : גשם , גשם , בוא ! ( כרך 1 עמ' ( 136 נושא הפרק בפרק חמישה טקסטים ( אחד מהם חזותי : ( אגדת חז"ל על חוני המעגל מעובדת לעברית של ימינו ; אותה אגדה בנוסח המופיע בספר האגדה ; קריקטורה שבה מצוירת דמותו של חוני המעגל בהקשר של מצב משק המים בארץ בזמננו ; טקסט מידע על מד גשם ; הוראות לבניית מד גשם . שני הטקסטים הראשונים מזמינים את התלמידים להציץ אל החיים בארץ לפני כ-2000 שנה ואל ההתייחסות לנושא המשקעים באותם ימים רחוקים . כל הטקסטים נוגעים במונחים הקשורים בכמויות של גשם ( יובש ושיטפונות ) ובנושא המדידה של כמויות הגשם . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יכירו אגדות חז"ל המתארות כיצד התמודדו עם מיעוט בגשמים עד כדי בצורת לפני כ-2000 שנה . . 2 התלמידים יתוודעו לחשיבות מדידת כמויות הגשם בישראל , נושא הזוכה להתעניינות נרחבת אצלנו אך לא במדינות ( גם באזורנו ) שמקורות המים שלהם אינם מוגבלים . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יקראו אגדת חז"ל בשני נוסחים - הנוסח הלקוח מהתלמוד ומופיע בספר האגדה , והנוסח המעובד לעברית של זמננו , ויוכלו להתרשם מההבדלים בין רובדי השפה - לשון חכמים מול העברית החדשה . . 2 התלמידים יכירו צירופים הקשורים לנושא הגשם , כמו " גשמי זעף" ו"גשמי ברכה . " . 3 התלמידים יכירו משמעות נוספת למילה שגורה ויבינו את משמעותו של השורש המשותף ילשת המילים . . 4 התלמידים ילמדו להפיק מידע מקריקטורה ויבינו את כוחו של כלי הביטוי המשלב תמונה ומלל . . 5 התלמידים יבחנו את סוגי הפעלים המשמשים בכתיבת הוראות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר