עמוד:83

אפשר להציף בשיחה את הביטוי " איזהו גיבור – הכובש את יצרו" כמעיד על ההכרה בקושי שבהתגברות עצמית . פעילות 3 אומנם הרבה דברים עשויים להציק לאדם במצב כזה , אבל הרמב"ם מתמקד באפשרות השנייה מבין השלוש . ניסוח השאלה מזמין את התלמידים להבחין בין מה שכתוב בטקסט לבין מה שהם יודעים / חושבים / מרגישים לגבי נושא מסוים . פעילות 4 הרמב"ם מרגיע ואומר שני דברים : . 1 אלוהים אוהב את בעל התשובה ; . 2 בעל התשובה יקבל גמול רב . פעילות 5 לפי רמת הכיתה , אפשר להזכיר כאן ביטויים כמו "שכר ועונש , " או " יצא שכרו בהפסדו" – שגם בהם המילה "שכר" מופיעה בהקשר רחב יותר ולא בהכרח חומרי . פעילות 7 הטקסט מכוון לאפשרות השנייה מבין השלוש , אבל אולי יהיו תלמידים שמתוך ההתנסות האישית שלהם יבחרו באפשרות הראשונה . כדאי להבחין בין מה שהטקסט מדבר עליו לבין מה שהם מרגישים / חושבים – ועם זאת לפתוח , אם יש לכך מקום , שיחה על הבחירה שלהם . הפתגם הזה מעלה כמה שאלות , למשל : . 1 מה עם " הצדיקים" - אלו שהם פשוט " בסדר" ( התלמיד הטוב , האח הטוב ? ( .. מדוע הם נחשבים טובים פחות מהחוזרים למוטב ? . 2 האם האמירה של חכמים היא אכן כה נחרצת , או שאולי הם מגזימים בכוונה , כדי להדגיש את ערך התשובה ? . 3 האם מישהו בכלל יכול להיות "צדיק גמור ? " אפשר להציף את השאלות הללו בשיחה בכיתה , שמסכמת את החלק הזה של דברי הרמב ) "ם פעילות 10 להלן . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר