עמוד:166

ג . כדאי להדגיש בפני התלמידים את חשיבות התיעוד של אי ההסכמה ואת הנימוקים לה . ד . פעילות זו מזמינה לרפלקסיה על המהלך כולו והיא עוסקת הן ביחס בין הציטוטים לטקסט הרציף והן בתהליך החשיבה והלמידה . כל ששת הציטוטים מהטקסט על מלאלה מופיעים בעמוד אחד . בהתאמה לצרכיהם של התלמידים וכדי להקל עליהם ניתן לצלם את העמוד הזה בספר , לתת את העמוד המצולם לתלמידים ולהנחות אותם לגזור את הציטוטים ולהניח כל ציטוט במקום המתאים בטקסט . אסטרטגיית עבודה זו עשויה להועיל לתלמידים בפעילויות דומות גם בתחומי דעת אחרים . פעילות 10 כשהיא מקריאה את הכתבה המלאה בקול , המורה משקפת את השלם ואת הרצף שהתלמידים זה עתה עמלו על יצירתם , ומדגימה באינטונציות ובהדגשים את החלוקה לפסקות ואת ההבדל בין הטקסט של הכותבת לבין הציטוטים . ניהול למידה : אם רמת הכיתה מאפשרת זאת , אפשר לפנות לתלמידים במהלך הקריאה ולבקש מהם להשתלב ולקרוא את הציטוטים בקול . אפשרות אחרת היא לבקש משישה תלמידים להכין את הציטוטים להקראה מבעוד מועד , מה שיאפשר אימון ותרגול של קריאה בקול ולא רק קריאה ספונטנית . *** אחרי הקטע האחרון של הנאום פעילות 7 מלאלאה פונה הן לבעלי הכוח - מנהיגי העולם , והן לנוכחים המייצגים את הציבור כולו ( כולל מיליונים המאזינים לנאום , ( שאליהם היא פונה ב"אנחנו" כדי ליצור רמה גבוהה של מעורבות . היא רוצה להגביר מודעות , מעורבות ואכפתיות שיובילו להפעלת לחץ על בעלי הכוח . פעילות 8 הרצון העז לשכנע ניכר באמצעים הרטוריים של הנאום הזה : העלאה של שאלות רטוריות " ) מדוע , " ? ... " מדוע זה כך , ( " ? חזרות " ) אנחנו הדור הראשון , ( " הפנייה הישירה לקהל שמגייסת אותו לחזון שלה " ) אני , אתה , אנחנו . ( " .. פעילות 4 הקראת / הצגת הנאום הופכת את התלמידים לשותפים לחזון של מלאלה ומזמינה את התלמידים לחוות אותו באופן אישי . לשם כך מתבקשים התלמידים גם להוסיף את ה"צבע האישי" שלהם לנאום . כדאי לראות מראש מה הם מוסיפים , כדי שהתוספות לא תהיינה טריוויאליות או מתחכמות , אלא תתייחסנה ברצינות לנאום ולמשימה . העבודה בקבוצות לקראת העלאת הנאום מאפשרת להתמקד ברטוריקה ובדרכי השכנוע של נאום - שהן גם מילוליות אבל גם קשורות באינטונציה ובדגשים וגם בשפת גוף . הצגת הנאום בקבוצה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר