עמוד:114

שם הפרק : חכמת הזקנים ( כרך 1 עמ' ( 118 נושא הפרק על החוכמה שמביאות השנים וגם על מאפיינים של מעשיות וסיפורי עם . בפרק שני סיפורי עם . במרכז כל אחד מהם אדם מופלג בשנים , שבעזרת חוכמתו וניסיון חייו משפיע באופן דרמטי על חייהם של אנשים אחרים . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יתוודעו לדימוי החברתי של הזקנה ולמאפייניה . . 2 התלמידים יתבוננו בהשלכותיו הרות האסון של משטר רודני , כפי שהם משתקפים בסיפור העממי . . 3 התלמידים יצביעו על כוחו של הסיפור העממי ועל מטרותיו הערכיות כמעצבי עמדות חברתיות . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יקראו טקסטים ספרותיים בעברית גבוהה ויתנסו בהבנת מילים בהקשר . . 2 התלמידים יתנסו בהבנת ביטויים מטפוריים , אמרות וניבים תוך התבוננות בלשון ציורית . . 3 התלמידים יעסקו במאפייניו של הסיפור העממי . הערות והצעות להוראת הפרק הסיפור " חכמת הזקנים " מציף שאלה מוסרית – האם מי שהגיעו לגיל זקנה הם חסרי ערך לחברה ? המלך בסיפור מבקש להישאר צעיר לנצח , ומראה הזקנים בממלכתו אינו נותן לו מנוח . לכן הוא גוזר על זקני הממלכה גירוש ומחוקק חוק הגוזר מוות על מי שיסתירו זקנים בבתיהם . במרכז הסיפור איש צעיר שאהבתו לאביו הזקן מונעת ממנו לציית לפקודת המלך . בסופו של דבר , חוכמתו של האב פוקחת את עיני המלך וגורמת לו להבין ש"החוכמה היא נחלת הזקנים . " הקוראים יבינו שאין תחליף לחוכמתם ולניסיון חייהם של הזקנים . פעילות 2 סעיף א בפעילות מזמן לתלמידים התנסות בהבנת מילים בהקשר . סעיף ב ממקד את ההתבוננות ברמת המטא-לשון ; התלמידים מתבקשים לבחון כל מילה או ביטוי בהקשר שבו הם מופיעים –

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר