עמוד:105

פעילות 3 כדאי להנחות את הילדים להתחיל את ההכנות בהגייה מדויקת , וכך לאפשר להם לרענן את זיכרונם בנוגע למשמעות הצלילית של סימני הניקוד . בעבודה עם מתקשים כדאי גם לקרוא באוזניהם את הבית שבחרו ולהציב דגם נכון של קריאה בקול . פעילות 4 השאלות " שכאן פרחה רקפת / מי עוד יזכר עכשו ו" ?" מי זאת היום יזכר ?" הן שאלות רטוריות ; מטרתן להרשים ולשכנע , ואין צורך לענות עליהן . כדאי להדגים לילדים שאלות רטוריות השכיחות בשפת הדיבור - למשל , " מה אתה חושב , שיש לי כסף לזה " ? או " אתה לא יודע איך מסדרים את הילקוט . " ? שם הפרק : ישן וגם חדש ( כרך 1 עמ' ( 73 נושא הפרק הפרק עוסק בהיכרות עם מקום בארץ – יפו , וגם במידע הכתוב בשלטים . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יפגשו את נמל יפו באמצעות שלטים וקטע מידע . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יקראו ויבינו תוכן של שלטים . . 2 התלמידים יקראו קטע מידע . . 3 התלמידים יאתרו מידע ממקורות שונים . . 4 התלמידים יכתבו שלט . הערות והצעות להוראת בפרק כל אחד פוגש שלטים בחיי היומיום . שלטים הם טקסטים אורייניים למטרות שונות : יידוע , אזהרה , מתן הוראות וכדומה . פרק זה עוסק בשלטים שמוסרים מידע מסוגים אחדים . המידע בשלט קצר ולעתים מרומז , תלוי מקום ולא אחת מחייב ידע מוקדם כלשהו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר