עמוד:25

( 1 להבהיר לתלמידים את היכולת להתמודד עם טקסט שלא הכול מובן בו ; ( 2 להעלות למודעותם את הדרכים השונות להגיע לפירוש מילים שלא הובנו . חשוב שלפחות בהקשר של חלק מהפעילויות יהיה דיון ברמת המטא , שיבהיר לתלמידים איזו דרך ננקטה לשם הבנת המילה . למילים ולביטויים המופיעים בספר יכולים המורים להוסיף תרגילים משלהם בהתאם להיכרותם עם הכיתה , בהתאם לדרך הוראתה של היצירה וכדומה . לסיום , כדאי שיוודאו שהתלמידים הגיעו לפירוש הנכון של המילה – כלומר בהקשרה לטקסט . העיסוק המורחב באוצר מילים אמור , כמובן , לקבל חיזוק בעזרת הוראתם ותיווכם של המורים . מומלץ למורים לכוון לנושא באופן קבוע : לייחד זמן לנושא ולהעניק לו דרגת חשיבות גבוהה בשיעורים . כמו כן , כדאי " לנצל" את הזמן להקראת סיפורים , למעורבות התלמידים , לחזרה משמעותית על מילים ולהרחבה בנוגע למילים בזמן הקריאה . כל ההמלצות האלה הנתמכות במחקר 46 45 יכולות לשמש " טיפים" למורים . Wilkinson , K . S . & Price-Houston , C . ( 2013 ) . Once upon a time , there was a pulchritudinous princess … : The role of word definitions and multiple story contexts in s'children learning of difficult vocabulary . Applied Psycholinguistics , 34 . Pp . 613-591 . Jalongo Renck , M . & Sobolak , M . J . ( 2011 ) . Supporting young s'children vocabulary growth : the challenges , the benefits , and based-evidence strategies . Early childhood education journal , 38 . Pp . 429-421 .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר