עמוד:18

לטיפוח ההבעה שבעל-פה יש חשיבות כפולה – היא חושפת את התלמידים לכללי שיח , כמו התאמת המבע לבן השיח , בהירות הניסוח , שימוש באמצעים רטוריים , והיא גם מקדמת מיומנויות של דיון הוגן ומגבירה את הסובלנות לאחר . שיחה בכיתה מאפשרת מגוון של מצבי שיח : דיבור בזוגות וכתיבת הערות למליאה על לוח משותף ( רגיל או דיגיטלי (; דיבור בקבוצות המוביל להצגת המחשבות המשותפות במליאה , אקווריום 7 ) ילדים משוחחים ומסביבם שאר ילדי הכיתה שרק מוסיפים ומרחיבים (; שיחה קבוצתית בהנחיית המורה של תלמידים שסיימו מטלה קודמת בשעה ששאר ילדי הכיתה עדיין עוסקים באותה מטלה וכד . ' ( עוד על מיומנויות הבעה בעל-פה תוכלו לקרוא בפרק " למידה בפורומים משתנים , " עמ' ( 43 27 ראמ"ה ומשרד החינוך . ) 2100-2101 ( ההבעה שבעל-פה – משימות הערכה – גרסה ניסיונית – מהדורה שנייה – מדריך למורה . 28 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ) התשס . ) "ג רכיבי החינוך הלשוני . תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי ) עמודים 01- . ) 60 ירושלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר