עמוד:5

אחד העקרונות שהובילו אותנו בפיתוח הספר הוא שלספר הדיגיטלי יש חלק גדל והולך בתהליך הלמידה ושהוא חלק בלתי נפרד מההוראה . הדבר בא לידי ביטוי בכמה אופנים . למשל , ישנם פרקים שחלק ממקורות המידע המצוינים בהם מופיעים , מעצם מהותם , רק בגרסה הדיגיטלית של הספר - לדוגמה סרטונים , קובצי קול , אפשרויות הקלטה וכדומה . ההפניות לתכנים מקוונים מהוות רכיב מהותי בתחום החינוך הלשוני של המאה ה-21 ונמצאות בהלימה למוגדר במסמך של משרד החינוך שעניינו התאמת מערכת החינוך למאה ה-21 בהקשר של אוריינות מחשב . עם זאת , הוראה באמצעות הספר המודפס בלבד אפשרית ואינה גורעת מההתייחסות שלנו לתכנית הלימודים , למעט , כמובן , לנושאים הקשורים למיומנויות של הפקת מידע והבעה בסביבה מתוקשבת . פירוט בנוגע למיומנויות אלה יוצג בהמשך , תחת הכותרות " טיפוח אוריינות דיגיטלית" ו"קריאה במאה . " ה-21 עיקרון נוסף שהוביל את הפיתוח הוא יצירת מהלכים המחוללים למידה . להבנתנו יש לשקוד על פעולות שיש בהן כדי לחדש את ידיעותיהם של התלמידים , לבסס אותן ולהעמיקן . לעיקרון זה נלווית התחשבות ברמות השונות של ידע השפה בקרב תלמידים בכיתה ד , מתוך ניסיון לכוון לפיתוחה של רמת כישורים גבוהה - הן מבחינת מורכבות התכנים והמשימות והן מבחינת רמת הלשון והשפה . באמצעות התוכן הדיגיטלי אנחנו מציעים מענה לסגנונות שונים של לומדים ולרמות שונות של תפקוד בשפה . 5 משרד החינוך – המינהל למדע וטכנולוגיה . התאמת מערכת החינוך למאה : ה-20 הקניית אוריינות מחשב ומידע – CIL – בתי ספר יסודיים . מתוך אתר משרד החינוך : / http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / MadaTech / ICTInEducation / meyumanuyot / OryanutMachshev

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר