עמוד:163

המידע בעזרת מקורות שונים . . 2 המשימה המסכמת דורשת מן התלמידים לסכם את התובנות שהגיעו אליהן מתוך המידע הרב-ייצוגי שנחשפו אליו או להציג את התובנות הללו בשיחה שתיערך בכיתה . הטקסט הטקסט המידעי " הזכות לחינוך" ( מתוך ספר הלימוד בגיאוגרפיה " יוצאים מהמפה ( " תמונות של ילדים עובדים ושל ילדים בבית ספר עם כתוביות מתחתיהן מפת " ידיעת קרוא וכתוב בעולם" ( מתוך ספר הלימוד בגיאוגרפיה " יוצאים מהמפה ( " " ושננתם לבניך ודברת בם" דברים יא , יט , ירושלמי יט , עא תקנות רבי יהושע בן גמלא ( מתוך : ח"נ ביאליק , י"ח רבניצקי , ספר האגדה , חלק שלישי , ז , ד ) קטע מכתבה : " מוזמביק , " מאת רועי גפן ( מתוך כתב העת " ילדי טבע הדברים "( הסוגה והמטרה החברתית טקסט מידעי-לימודי לשם מידוע , תיאור והסבר טקסט חזותי וטקסט מידעי לשם מידוע , תיאור והסבר טקסט חזותי מבחר מקורות לשם מידוע תיאור והסבר מדרש לשם מידוע תיאור והסבר כתבה לשם מידוע , תיאור והסבר ולשם סיפור , שיתוף והנאה עולם השיח עולם השיח העיוני עולם השיח העיוני ותקשורת המונים עולם השיח העיוני עולם השיח של המקורות של היהודיים עולם השיח של המקורות של היהודיים עולם השיח של תקשורת ההמונים הערות והצעות להוראת הפרק קטע המידע " הזכות לחינוך , " התמונות ומפת " ידיעת קרוא וכתוב בעולם " פעילות 1 רצוי לכתוב את דברי התלמידים ( על הלוח או במקום אחר ) כי בפעילות 3 הם יתבקשו לחזור ולהתייחס אליהם . פעילות 7 - 6 החשיפה לשלושת המקורות ( הקטע בנושא " הזכות לחינוך , " התמונות והמפה ) וההצלבה ביניהם מאפשרת לתלמידים לגלות את המידע – כלומר להפיק מידע ולהסיק ממנו מסקנות . המסקנה היא שיש מדינות שזכות החינוך נשמרת בהן ויש כאלה שבהן היא אינה נשמרת . עוד ניתן להסיק , שבמדינות מסוימות לא כולם נהנים מהזכות לחינוך – כך למשל בתמונה של תימן רואים אומנם תלמידות לומדות , אבל לפי המפה רק מעט מן התושבים ( פחות מחצי ) במדינה יודעים לקרוא ולכתוב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר