עמוד:108

הרב יוסף קאפח פעילויות 3-1 מטרת הפעילויות לערוך היכרות עם המאפיינים של טקסט המידע מסוג תולדות חיים . לתלמידים מתקשים רצוי לחלק את הטקסט לפסקות , לקרוא כל פסקה בקול ולבקש מהם למסור בלשונם בשיח דבור את עיקרי המידע הכתובים בכל פסקה . כיוון שהטקסט מוסר מידע על תולדות החיים של הרב הוא מתאר את חייו , את משפחתו ואת מעשיו , ולכן מצויים בו ביטויי זמן . ביטויי הזמן מתארים סדר כרונולוגי : הביטויים הראשונים המתארים את האירועים הראשונים כגון : לפני , בעודו , כשהיה . עם המשך התיאור של תולדות החיים מופיעים ביטויים כגון : לאחר , כעבור , בשנת ... ולבסוף : בשנותיו האחרונות . פעילות 5 המשימה מורכבת למעשה משלושה מהלכים : הבנה מילולית של המילה " קרדום" , הבנה של הביטוי " עשה קרדום לחפור בה " והנמקת הבחירה של הביטוי כמתאר את דמותו של הרב . פעילות 6 הפסקה הראשונה והאחרונה מוסרות מידע כללי ותמציתי על פועלה וחשיבותה של הדמות . הן לא מתארות תחנות בחיי האדם . הפסקה הראשונה מספרת על פעלו של הרב-תפקידיו ותאריו ואילו הפסקה האחרונה מתארת את תכונותיו . הרבנית ברכה קאפח בחלק זה התלמידים יפיקו מידע על הרבנית ממקורות מידע מגוונים , כתובים וחזותיים : כתבה , עלילון ( קומיקס ) סרטון ותמונות . בכל שלב על התלמידים לדלות את המידע , להבחין בין מידע שחוזר לבין מידע חדש ולבסוף לקשר בין פרטי המידע באמצעות ביטויי זמן . לבסוף יתבקשו לכתוב את משפט הפתיחה , ומשפט הסיום המתארים את הרבנית בהכללה . פעילות -1פעילות מתוקשבת המידע שניתן להפיק על הרבנית מן הסרטון : נפטרה בגיל 93 הקדישה חייה לגמילות חסדים בגיל 20 הקימה עמותת צדקה 75 שנים של סיוע : חילקה מזון , בגדים צעצועים , קיטנות , קמחא דפסחא , בשנת -92קיבלה את תואר יקירת ירושלים בשנת 99 קיבלה את פרס ישראל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר