עמוד:208

פעילות 6 לפני שיתפנו לענות על שאלה זו , שהיא אינפורמטיבית בעיקרה , כדאי לוודא שהתלמידים מבינים את המילה קנס ( עונש כספי ) המופיעה בחוק שהוצג מוקדם יותר . בין דברי הרמב"ם לחוק יש הבדל בסוגיית העונש . בגישת הרמב"ם יש היבטים עמוקים שאינם מתאימים לילדים , אך עמידה על ההבדל הזה תסייע להם להפריד בין החובה לעזור ובין ענישה על אי הושטת עזרה . הכוונה היא שבמהלך הפרק יחשבו התלמידים על נימוקים שונים בעד ונגד החוק . כתבה על הצלת חיים החלק השני של הפרק עוסק בסיפורי מקרה על הצלת נפשות . את הפעילויות בחלק זה אפשר לעשות בעבודה יחידנית , בזוגות או בקבוצות על-פי שיקול המורים . היתרון של עבודה יחידנית הוא הצורך להתמודד עם הקושי לבד כפי שקורא במציאות כשקוראים טקסטים רבים . לעומת זאת , היתרון של עבודה בזוגות או בקבוצות קטנות הוא האפשרות ליהנות ממגוון היכולות של התלמידים . אפשר להרכיב זוגות / קבוצות שבהם תלמידים חזקים מסייעים לתלמידים חלשים מהם , ואפשר להרכיב זוגות / קבוצות " שווי כוחות" שההומוגניות המאפיינת אותן מסייעת לתלמידים להרחיב ולהעמיק את הבנתם בנושא . אחד המאפיינים של כתבה הוא דרך תיאור האירועים : " כתבות עשויות לשלב תיאור של התרחשות בזמן הווה , זמן הכנת הכתבה , עם תיאור וסיפור של דברים שקרו בעבר " . " הנשיא למצילה של פיינגולד : אתה ג'נטלמן" / מאת אריק בנדר , מתוך אתר החדשות NRG פעילות 2 בכתבה הראשונה שהתלמידים פוגשים מופיעות מילות הזמן : אתמול , היום , שלושה שבועות לאחר האירוע , באותו יום ותאריך הפרסום . 24 . 6 . 2009 לאחר שיבצעו את פעילות 2 אפשר לבקש מהתלמידים למצוא את מילות הזמן המופיעות בכתבה ולרשום אותן על הלוח לפי סדר הופעתן . על המורים לוודא שהתלמידים מבינים את השימוש שנעשה בהן בכתבה . הסיבה לפרסום הכתבה היא אירוע של חלוקת תעודות הוקרה על מעשה שנעשה . הכתבה מתחילה באקטואלי ביותר , האירוע המאוחר ביותר – הטקס עצמו . ממנו היא עוברת לאזכור שחרורה של יסמין מאשפוז , לביקור קודם של טויבין בבית הנשיא ולתיאור המקרה שבגינו זכה להוקרה . כדאי לעמוד על כך שבכותרת המשנה ובפסקה הראשונה יש רק אזכור קצר של האירוע ושהכותב מסתמך על זיכרונם של הקוראים או על כך שפרטי האירוע יובהרו להם בהמשך הקריאה . פעילות 2 על חלקיה השונים מבקשת להעלות את שאלת סדר האירועים לרמת המטא . המידע על מבנה לא בהכרח רציף מבחינת ההתרחשויות תורם להתפתחותם של קוראים מיומנים . 129 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ( התשס . ( "ג רכיבי החינוך הלשוני . תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי ( עמודים . ( 16-80 ירושלים . עמוד . 54

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר