עמוד:96

פעילות 4 סעיף ב – הבתים דומים באופנים האלה : בשורה הראשונה בכל בית יש פנייה כפולה אל החסידה " חסידה חסידה " המעיד על עוצמת הכמיהה אל מה שהיא מייצגת . בשורה הראשונה בכל בית יש תיאור של החסידה . בכל בית לאחר תיאור החסידה מופיעה שאלה . פעילות 7 בפעילות זו התלמידים נדרשים לרובד חשיבה של הערכה ויישום . לאורך הפרק התלמידים נחשפו לכמה מקורות שמהם חזר ועלה עניין הכמיהה לירושלים ( ולציון בכלל ) - כמיהה שאותה מסמל חג הסיגד . הצלבת המידע שרכשו מן המקורות השונים בפרק תאפשר להם לאתר שורות מתוך השיר שיכולות להחליף את הכיתוב " מרחוק ישתחוו לירושלים הקדושה" המוטבע במדליה . המשפט שיכול להתאים לכך הוא : " מעבר להרים שם בית ישראל י וֹ שבים וּ מצ פּ ים " פעילות -8פעילות מתוקשבת באמצעות פעילות זו נחשפים התלמידים לעובדה כי יש מילים דומות בעברית ובאמהרית . בכניסה לפעילות מוצג בפני התלמידים הסבר קצר על הדמיון בין השפות , ובפעילות עצמה התלמידים צריכים להתאים בין המילים בעברית לבין הקריינות שלהן בשפה האמהרית . הצעה להרחבה בסיום הפרק , בעקבות המפגש עם מנהגים שאינם נהוגים בכל הבתים בישראל , אפשר לשאול את התלמידים האם במשפחתם יש מנהגים שקשורים לחג מסוים או לערכים כלשהם שאינם מוכרים וידועים לרוב האוכלוסייה בישראל . אפשר לפתח שיחה שתוביל לנושא הרב-תרבותיות בישראל הנובעת מהעובדה שהאוכלוסייה בישראל ( היהודית והלא יהודית ) מורכבת ממשפחות שמוצאם שונה ולהצביע על נקודות הדמיון והשוני בין המשפחות הללו . מטרתה של שיחה מן הסוג הזה היא לפתח גילויי סובלנות וכבוד הדדי לאחר ולתרבותו . יש להתאים את השיחה לגיל וליכולותיה של הכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר