עמוד:205

קווי מתאר ברורים או שחלק גולש לחלק אחר ? האם אפשר לשער אם הציור צויר בקיץ או בחורף ? מה היה מצב רוחו של הצייר ועוד . סעיף ב-הכתיבה החופשית של מונולוג מפי הדיוקן מאפשרת לתלמידים לבטא השערות ורגשות העולות מהתמונה . פעילות -6פעילות מתוקשבת בפעילות הסיכום , שהיא למעשה פעילות פתוחה למדיי , התלמידים מתבקשים לבחור מתוך המוזיאון מספר קטן של תמונות על-פי רציונל שיחליטו עליו . הדרישה היחידה היא שהתלמידים יגדירו את הגורם שלאורו בחרו את התמונות . נוף , אנשים , תמונות כהות , תמונות בהירות , תמונות אהובות – כל אלה ורבים אחרים הם גורמים מארגנים אפשריים . כדי להגדיל את אפשרויות הבחירה צורפו להסברים עוד כמה קטעים מהמכתבים שכתב ואן גוך לאחיו תיאו . את התערוכות השונות אפשר להציג בכיתה על גבי המחשב הכיתתי . אפשר לבקש מהתלמידים הקהל – להעריך את ההסברים השונים מבחינת עניין , מידע , בהירות דיבור , שימוש נכון במושגים שנלמדו . אפשר להציע לתלמידים לבחור בין כתיבה על אודות הציורים שבחרו לבין הקלטה של הטקסט . הפרק " הצלת נפשות " ( עמוד 142 בספר הלימוד , כרך ( 2 נושא הפרק פרק זה עוסק בחובת הושטת עזרה למי שנמצא בסכנה , לפי החוק ולפי המקורות היהודיים , וסוקר שני מקרים ( בנחל הירקון ובהר האוורסט ) שבהם אנשים ניצלו בזכות עזרה שהושיטו להם אחרים . התלמידים יתבקשו לחוות את דעתם המנומקת בעזרת שאלות מכוונות . מטרות הפרק מטרות תוכן הצגה של סוגיה מוסרית חשובה . מטרות הבנה , הבעה ולשון . 1 התמודדות עם טקסטים מסוגים שונים ( כתובים ומשודרים . ( . 2 הבנת המשמעות הגלויה והסמויה בטקסטים השונים ( על-פי הישג נדרש . ( 4 . 3 עמידה על היחס שבין סדר אירועים במציאות לסדר הופעתם בכתבות . . 4 פיתוח יכולות שיחה בעל-פה ודיון ( הישג נדרש . ( 1 הפרק נבנה כך שהתלמידים יאספו נקודות שיוכלו לשמש אותם כטיעונים בדיון . 128 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ( התשס . ( "ג הישגים נדרשים בחינוך הלשוני . תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי ( עמודים . ( 81-95 ירושלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר