עמוד:200

מטרות הפרק מטרות תוכן היכרות עם אמן ועם יצירתו . מטרות הבנה , הבעה ולשון . 1 שימוש מושכל במושגים חדשים , באוצר מילים מעולם השיח של האמנות הפלסטית לצורך תיאור והבעת דעה , התרשמות והסבר . . 2 הבעת דעה , תיאור והסבר בעל-פה בעקבות התבוננות בציור או הכנת תערוכה . בפרק זה יפתחו התלמידים את כישורי ההבעה בעל-פה שלהם ובייחוד את ה"שימוש בהסבר , בתיאור בהדגמה ובהנמקה , על-פי דרישת המטלה" ואת היכולת לספר סיפור בעקבות חוויה של צפייה " כדי לשתף ולעניין אחרים , באופן שניתן לעקוב אחר השתלשלות העניינים ותוך הדגשת נקודת המבט האישית" ( על-פי הישג נדרש . ( 1 מטרות בתחום של אוריינות ברשת ניווט באתר תוך שימוש באמצעים ויזואליים , בהנחיות מתווכות , בידע קודם על מקומות וירטואליים , בעמיתים , במילון , בשיטוט מקדים . הטקסט " וינסנט ואן גוך " – קורות חיים ( על-פי האנציקלופדיה " אביב ( " טקסט מידעי על גלגל הצבעים הגדרה מילונית למילה "פּ לטה" קטעים ממכתבים של ואן גוך לאחיו תיאו הסוגה והמטרה החברתית טקסט מידעי-לימודי לשם מידוע , תיאור והסבר טקסט מידעי-לימודי לשם מידוע , תיאור והסבר טקסט מידעי-לימודי לשם מידוע , תיאור והסבר דיווח בכתב עולם השיח עולם השיח העיוני עולם השיח העיוני עולם השיח העיוני עולם השיח של התקשורת בין-אישית הערות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 השיחה במשימה הראשונה אינה מניחה ידע מוקדם . היא נועדה להכניס את התלמידים לנושא הפרק באמצעות התבוננות קפדנית בציור ויותר מכך להראות שרק מתוך התבוננות בציור אפשר לספר את סיפורו של הציור כפי שהוא נראה למתבונן . התשובות יכולות להיות שונות : תמונה של אדם , מכחולים , פלטה , כן ציור , בד לציור , צבע שמורכב מקווים ונקודות . אם השיחה לא מתפתחת באופן טבעי אפשר לסייע בשאלות מנחות : חשבו מה המקצוע של האיש המצויר ? מה הם כלי העבודה שלו שנראים בתמונה : מכחולים , פלטה , כן ציור בד לציור . למה בתמונה 126 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ( התשס . ( "ג הישגים נדרשים בחינוך הלשוני . תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי ( עמודים . ( 81-95 ירושלים . עמוד . 82-83

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר